ایرانیان مقیم خارج از کشور از آرمان‌های نظام دفاع کنند
کد خبر: 4088791
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

ایرانیان مقیم خارج از کشور از آرمان‌های نظام دفاع کنند

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه فرهنگ هجرت همچون فرهنگ جهاد همیشگی است، از ایرانیان مقیم خارج خواست تا از آرمان‌های نظام همواره دفاع کرده و ابزار دست بیگانگان نباشند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 8 مهر، در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و افزود: تلاش برای ظهور حضرت مهدی(عج) از مهم‌ترین درس‌های مکتب امام حسن عسکری(ع) است و آمادگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام شهادت ایشان ضروری است.

وی بیان کرد: انتظار فرج یعنی داشتن امید و تلاش برای ساختن آینده‌ای پویا و درخشان. ناامیدی در دل شیعیان راهی ندارد و شیعه همواره با نشاط و امیدواری برای داشتن آینده‌ای روشن گام برمی‌دارد. برای داشتن ایرانی پویا باید تلاش مضاعف و همت جهادی داشت.

خطیب جمعه اراک به حلول ماه ربیع‌الاول نیز اشاره و اضافه کرد: این ماه یکی از ماه‌های پربرکت و فرصت مناسبی برای خودسازی و جامعه‌سازی است. در این ماه مناسبت‌های مهم همچون به امامت رسیدن حضرت ولیعصر(عج) و میلاد پیامبر(ص) وجود دارد که می‌تواند انگیزه ما را برای حرکت به سمت اهداف متعالی چندین برابر کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی فرهنگ هجرت را یکی از مهم‌ترین درس‌های ماه ربیع دانست و گفت: هجرت باید با عزت و سربلندی همراه باشد و بدون شک این فرهنگ همچون فرهنگ جهاد همیشگی است. دانشجویان اعزامی از ایران به سایر کشورها جهت تحصیل باید عزتمندی خود را حفظ کنند. ایرانیان خارج از کشور باید در هر شرایطی از آرمان های نظام اسلامی دفاع کرده و ابزار دست بیگانگان نباشند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره و ادامه داد: عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و داشتن روحیه جهادی هستند. حماسه‌ها و پیروزی‌های شکل گرفته در دفاع مقدس برگرفته از تلاش و همت جهادی بود. رزمندگان اسلام با بهره‌مندی از رهنمون‌های امام راحل و داشتن روحیه خودباوری به پیروزی رسیدند. در واقع فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش ملت برای عبور از مشکلات است.

امام جمعه اراک به بازگشایی مدارس پس از 2 سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره و از دانش‌آموزان خواست با تمام توان برای علم‌آموزی وارد صحنه شوند، ادامه داد: مدارس کشور پس وقفه‌ای اجباری بار دیگر فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کرده است. دانش‌آموزان در دو سال اخیر با افت تحصیلی مواجه شدند؛ چراکه تأثیر کلاس‌های حضوری با مجازی قابل قیاس نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه قریب به 14 میلیون دانش‌آموز در کشور و 280 دانش‌آموز در استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، اضافه کرد: بهار شکوفایی تحصیل در فصل پاییز رقم می‌خورد و برای کشف و تربیت دانش‌آموزان با استعداد و نخبه باید برنامه‌ریزی کرد.

وی به نقش معلمان در ارتقای آموزش، تربیت دینی، انقلابی، اخلاقی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اشاره و ادامه داد: همه ما در برابر پویایی و نشاط نسل آینده مسئولیم و این مسئولیت بیشتر از همه برعهده آموزش و پرورش است. حرکت دانشجویان و دانش‌آموزان در مسیر پیشرفت ضرورت است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سیاست‌های برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: سیاست‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه پس از ماه‌ها کار کارشناسی شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و به مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

وی تصریح کرد: پس از تقدیم برنامه‌های هفتم توسعه به رهبر انقلاب ایشان مفاد را در فصل‌های هفت‌گانه اقتصادی، عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش، توسعه علمی، فناوری، دستگاه قضایی و حقوقی، امنیتی و ارتقای امنیت و خدمات اجتماعی در قالب بندهای مختلف ابلاغ  فرمودند.

خطیب جمعه اراک در پایان ضرورت انجام سیاست‌های برنامه هفتم توسعه را خواستار شد و افزود: لازم است دولت برنامه 5 ساله هفتم را بر اساس سیاست‌های ابلاغی در اسرع وقت تقدیم مجلس شورای اسلامی کند؛ چراکه چارچوب برنامه‌ها براساس اولویت‌ها تدوین شده که باید مورد اهمیت واقع شود.

انتهای پیام
captcha