تجزیه‌طلبی مصداق واقعی خیانت است
کد خبر: 4090120
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تجزیه‌طلبی مصداق واقعی خیانت است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در همه جا قانون حاکم است و اجازه هرج و مرج به ساختارشکنان را نخواهیم داد، گفت: رهبری، رمز اقتدار و یکپارچگی ما است و بدون شک تبعیت از ایشان کشور را حفاظت می‌کند، نباید به دنبال خواست دشمنان رفت، تجزیه‌طلبی و تخریب کشور مصداق واقعی خیانت است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، خطیب جمعه اراک، امروز، ۱۵ مهر در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، مردم را به هوشیاری و بصیرت‌افزایی و مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و گفت: زمان پیامبر(ص) دشمنان در مقابل ایشان ایستادند، اما آن حضرت با نیروهای اندک خود در برابر آنان ایستاد و در این نبرد به پیروزی رسیدند. امروز نیز جبهه مسلمانان در مقابل دشمنان ایستاده و به نوعی با جنگ احزاب روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در زاهدان تصریح کرد: مردم استان مرکزی بارها به هموطنان خود در استان سیستان‌وبلوچستان کمک‌رسانی کرده است و بروز این حوادث از سوی جریان‌های تکفیری در این خطه از سرزمین را محکوم می‌کند. این روزها که کشور درگیر برخی مشکلات است، عده‌ای در این منطقه و برخی گروه‌های خارج از مرز به‌عنوان جماعت اسلامی، جیش‌العدل و وهابیت تکفیری فاجعه‌ای را ایجاد کردند.

خطیب جمعه اراک ایرانیان را از دوره صفویه پایه‌گذار پایگاه شیعه و سرزمین یکپارچه مسلمان‌نشین دانست و ادامه داد: در ۳۰۰ سال گذشته عده‌ای افراد نالایق بر ایران حکومت کردند که به‌دلایل بی‌کفایتی بخش‌هایی از کشور جدا شد و عملاً ۱۷ شهر بزرگ را از دست دادیم. بازگو کردن بی‌عرضه‌گی‌ها و نداشتن تدبیر سردمداران جهت حفظ کشور برای نوجوانان و جوانان ضروری است. در صورتی که در طول هشت سال دفاع و رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و علی‌رغم دشمنی دشمنان حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.

وی با اشاره به استفاده ابزاری دشمنان از منافقان جهت رسیدن به خواسته‌هایشان، افزود: پرونده ذلت‌بار و سیاه منافقان بر همگان روشن است. دشمن بارها از این گروهک برای تحقق اهداف شوم و جنایتکارانه خود استفاده کرده است و هر بار با ناکامی مواجه شدند.

امام‌جمعه اراک به اعمال تحریم‌های مختلف از سال 59 تاکنون به بهانه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: عربستان این روزها حدود یک میلیارد دلار نفت به فروش می‌رساند مشکلی هم در دریافت پول آن ندارد، زیرا در بلوک آمریکا و اسرائیل تعریف می‌شود. در مقابل این جریان‌ها، ایران باید از عزت و عظمت خود دفاع کند و نباید حوادث کشور را دستاویزی برای دشمن قرار دهد. اگر امروز پیشرفتی در حوزه تکنولوژی، هسته‌ای، علمی و موشکی به‌دست آمده است به برکت خون شهدا و نخبگان است.

ایران با انقلاب اسلامی به اقتدار رسید

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: ایران در دوران مختلف حاکمیتی دچار تجزیه شده است، اما به‌واسطه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به اقتدار و عزت‌مندی رسیده است. بدون شک به همین دلیل، امروز دشمنان از توطئه‌ها کوتاه نمی‌آیند و باید از این انقلاب و دستاوردهای آن حراست و پاسداری کنیم و در این راستا همه مسئولیم.

وی به سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج)، پشت سر گذاردن هفته دفاع مقدس و آغاز هفته فراجا اشاره کرد و ادامه داد: از تحمل فراجا در حوادث اخیر سپاسگزاریم. حادثه‌ای در گوشه‌ای از تهران رخ داد و یک خانم که از زمان انتقالش از خیابان به سالن ارشاد یک ساعت و اندی زمان برده است به رحمت خدا رفت و گزارش مسئولان نیز حاکی از این است که کوچک‌ترین آسیبی به او وارد نشده است، این حادثه به مانند کبریتی در انبار باروت دشمنان بود. البته مردم غیور کردستان تحت تأثیر این حوادث قرار نگرفته و خود را درگیر عناوین کرد، لرد و ترک و .. نمی‌کنند، اما متأسفانه عده‌ای بهانه‌جو توهین به همه افراد و مقدسات را آغاز کرده و مساجد، حسینه‌ها، قرآن و آمبولانس‌ها و بانک‌ها را آتش زده و اموال عمومی را تخریب کردند.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: مردم استان مرکزی در مقابل اغتشاشات و تحریکات دشمن آگاهانه و هوشیارانه عمل کرده و درگیر این حوادث نشدند. قوه قضائیه باید تمام خسارات وارده به‌واسطه این اغتشاشات را اعاده کند. به‌طور مثال یک آمبولانس حدود ۵ میلیارد تومان قیمت دارد و نباید دچار آسیب و تخریب شود؛ از این‌رو قانون باید طبق حکم دادگاه اجرایی شود.

این مقام مسئول گفت: بدون تردید هیچ فردی حتی فرمانده انتظامی، دادستان و... اجازه آسیب زدن به مردم را ندارند و باید همه احکام طبق تصمیم دادگاه انجام شود. البته وقتی که نیروی انتظامی مورد هجمه و هجوم قرار گیرد باید از خود دفاع کند و نباید اجازه داد که مهاجمان به خانه مردم، کلانتری‌ها و مرزها و... حمله کنند. در همه جا قانون حاکم است و اجازه هرج و مرج به فرد یا گروهی ساختارشکن داده نمی‌شود.

همه امور تحت قانون و ضوابط است

وی اضافه کرد: همه امور تحت قانون و ضوابط است، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به مانند پلیس آمریکا و سایر کشورهای غربی نیست و همه امور آن باید طبق اصول و قوانین تعریف شده پیش رود. روز نیروی انتظامی فرصتی است تا از مدافعان امنیت قدردانی کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان با تأکید به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری همواره فصل‌الخطاب است و باید به سخنان ایشان لبیک گفت، یادآور شد: رمز اقتدار و یکپارچگی ما رهبر معظم انقلاب است و بدون شک تبعیت از معظم‌له کشور را حفاظت و حراست می‌کند، نباید به‌دنبال خواست دشمنان رفت، تجزیه‌طلبی و تخریب کشور و آسیب به نیروهای مسلح مصداق واقعی خیانت است.

انتهای پیام
captcha