اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی بنیاد کربلایی کاظم
کد خبر: 4090179
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳

اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی بنیاد کربلایی کاظم

استاندار مرکزی با اشاره به تنظیم اساس‌نامه بنیاد کربلایی کاظم ساروقی در استان، گفت: در مجموع مصوبات آقای رئیس‌جمهور، مصوبه‌ای برای تأمین اعتبار برای راه‌اندازی این بنیاد در نظر گرفته شده است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت توجه هرچه بیشتر به ابعاد شخصیتی کربلایی کاظم ساروقی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در حال تنظیم اساس‌نامه بنیاد قرآنی کربلایی کاظم هستیم، البته اسم بنیاد هنوز مشخص نشده است و در حال حاضر دو نام به نام‌های «کربلایی کاظم» و «معجزه قرن» پیشنهاد شده است.

وی با استناد به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن جدی‌تر به این شخصیت وارسته قرآنی، ادامه داد: در دیدار اعضای کنگره شهدای استان که 8 مهر سال 98 با معظم‌له انجام شد، ایشان به اعضای کنگره تشکیل بنیاد قرآنی با این محور را توصیه فرمودند و در سفر آقای رئیس‌جمهور به استان نیز تشکیل این بنیاد مورد تأکید قرار گرفت. اساس‌نامه تنظیم شده و تلاش می‌شود در این مسیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه لازم را نیز دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید:


مخلص‌الائمه به برگزاری جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام واحدی، مدیرکل اوقاف استان اشاره و اضافه کرد: در این جلسه به موضوع بنیاد قرآنی کربلایی کاظم پرداخته شد. در مجموع مصوبات رئیس‌جمهور، مصوبه‌ای جهت تأمین اعتبار برای راه‌اندازی این بنیاد در نظر گرفته شده است. همچنین اعتباری از سوی استان و سازمان صدا و سیما برای ساخت سریال با همین موضوع تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر وارد مرحله ساخت و تولید شود.

وی به نقش قرآن در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: تأکید توسعه مفاهیم و مضامین قرآنی در زندگی برهمگان روشن است و عدم وجود این مصحف شریف در زندگی اجتماعی منتج به نواقص و پیامدهایی خواهد شد که کم و بیش آن را در صحنه‌های اجتماعی شاهدیم.

استاندار مرکزی عمده اشکالات وارده در نظامات اجتماعی مردم و مسئولان را عدم حضور جدی قرآن در زندگی و کم‌رنگ بودن تمسک مستمر به مضامین الهی دانست و تصریح کرد: نگه داشت قرآن در حد مراسم، کتابخانه و طاقچه منازل به این معناست که قرآن به طور جدی در زندگی ما نقش ندارد و ما با نگاه قرآنی در حوزه اجتماعی، فردی و سازمانی فاصله داریم.

مخلص‌الائمه ضرورت بهره‌وری از مضامین الهی در زندگی فردی، سازمانی و اجتماعی را خواستار شد و افزود: در نگاه دولت و نظام جمهوری اسلامی قرآن در رأس بسیاری از موضوعات ناظر به حوزه حکمرانی قرار دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب نگاهی که حضرت امام (ره) به قرآن داشتند مثال‌زدنی است و این نگاه تا به امروز از سوی مقام معظم رهبری ادامه دارد.

استاندار در پایان به سخنی از استاد شهید مطهری که گفته است: «اگر قصد داریم تفکر اسلامی احیا شود باید مبتنی بر قرآن باشد» استناد کرد و افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه قرآن و نشر مضامین الهی صورت گرفته است و امیدواریم قرآن و تفکر اسلامی در زندگی همه ما اعم از مردم و مسئولان جاری و ساری شود؛ چراکه تا زمانی‌که تفکر اسلامی و قرآنی احیا نشود ما و جامعه احیا نخواهیم شد.

انتهای پیام
captcha