فعالیت در راستای اعتلای آموزه‌های قرآنی تکلیف همگانی است
کد خبر: 4091666
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

فعالیت در راستای اعتلای آموزه‌های قرآنی تکلیف همگانی است

امام جمعه محلات با اشاره به اینکه ورود نوجوانان و کودکان به عرصه قرآن وهبتی الهی است، گفت: فعالیت در راستای اعتلای آموزه‌های قرآنی تکلیف همگانی است و تبیین مبانی قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، ظهر امروز، 21 مهر، در بیستمین آیین تکریم از حافظان مهد قرآن محلات و تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) این شهرستان که در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاه برگزار شد، ضرورت توجه به مبانی قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه ما مکلف به انجام امور قرآنی هستیم و باید به آن بها دهیم.

وی نوجوانان  حافظان قرآن را مورد تشویق قرار داد و افزود: ورود شما به حوزه قرآن موهبتی الهی است. قرآن  مفاهیم الهی را همواره سرلوحه امور قرار داده و از این مسیر خارج نشوید. مؤانست با کلام وحی باعث می‌شود تا از آسیب‌های اجتماعی در امان باشید.

ربانی تأکید کرد: تمسک به آیات الهی شما نوجوانان و جوانان را از شر شیاطین و وسوسه‌های شیطان در امان نگه داشته و مسیر الهی را هموار می‌سازد. قرآن ذکر خداوند رحمان است. فعالیت در راستای اعتلای آموزه‌های قرآنی تکلیف همگانی است و تبیین مبانی قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه حضور نونهالان و نوجوانان در جشنواره‌های قرآنی مایه فخر و مباهات جامعه و خانواده آنان است، اضافه کرد: شرکت برخی از متسابقان در رشته‌های شفاهی و هنری باعث می‌شود که درک بهتری از مبانی الهی داشته باشند. آموزش قرآن یکی از تکالیف والدین است که باید به آن عمل کرده و زمینه را برای رشد هرچه بیشتر فرزندان خود فراهم کنند.

یادآور می‌شود، این مراسم که با حضور سید محمود چاووشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، حجت‌الاسلام فومنی، رئیس هیئت امنای مؤسسه کشوری مهد قرآن، منوچهر متکی، نائب رئیس هیئت امنای مؤسسه کشوری مهد قرآن و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با تجلیل از 130 حافظ قرآن مهد قران محلات و نفرات برگزیده هفتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی به پایان رسید.  

انتهای پیام
captcha