اجازه تضعیف امنیت کشور را نخواهیم داد
کد خبر: 4091790
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
امام جمعه اراک:

اجازه تضعیف امنیت کشور را نخواهیم داد

خطیب جمعه اراک بیان کرد: این کشور سال‌ها زیر چکمه قاجار بود و انقلاب اسلامی ره‌آورد قرآن و اسلام است. باید با اتحاد، یکدلی، اقتدار و عزت به دنبال تحقق اهداف و ارزش‌های اسلامی باشیم. نباید اجازه دهیم امنیت کشور تضعیف شود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 22 مهر، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضرورت پیشه کردن تقوا در همه برهه‌های زمانی را متذکر شد و افزود: توجه به خطبه‌های نماز بسیار اهمیت دارد و در این زمان حتی نباید نماز مستحبی اقامه شود. توجه به اصول دینی نشان از نظم امور دارد که باید رعایت شود.

وی با تأکید براینکه برقراری نظم و داشتن مقررات کافی در زندگی فقط برعهده مسئولان و دولت نیست و همه مکلف به رعایت نظم هستیم، ادامه داد: تمام امور جامعه باید دارای نظم و روالی سیستماتیک باشد. توجه به نظم، اصلاح در امور و پیشه کردن تقوا منتج به خروجی موفق امور در جامعه خواهد شد. نظم واجب اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است که باید مورد توجه واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه راه انبیا و اولیای الهی به کسب شناخت منتج می‌شود، ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) مظهر رحمانیت بودند که حقایق و معارف دینی برای رسیدن به قرب الهی را از عالم وحی دریافت کرده و در اختیار بشر قرار دادند. اسلام دین رأفت و مهربانی است و با گسترش اسلام زندگی انسان‌ها با اخلاق مهرورزی همراه شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی دین اسلام را دین انسان‌سازی، مودت، اتحاد و یکرنگی دانست و بیان کرد: اسلام آمد که سفره بی‌بندوباری، فحشا و فساد برچیده شود. اسلام همواره به دنبال تعلیم و تربیت بوده و توانسته با ایجاد اتحاد آثار و برکات بسیار برای مردم به ارمغان آورد. با ایجاد هرج و مرج در کشور هیچ موفقیتی به دست نمی‌آید.

خطیب جمعه اراک با طرح این سؤال که کجای ادیان آمده است که حضرت موسی و عیسی(ع) اجازه بی‌بندوباری داده‌اند، ادامه داد: امروز فرهنگ غرب برای پیشبرد اهداف خود دست به رفتارهایی خلاف آداب و ادیان خود می‌زند. اسلام به خانواده و تحکیم این بنیان توصیه مؤکد بسیار دارد و این سرمایه عظیم را به ارمغان آورده است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در نیویورک، مذاکرات هسته‌ای، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس را از رویدادهای مهم این روزهای کشور عنوان و اضافه کرد: دشمن موفقیت ایران را برنمی‌تابد و در این شرایط به دنبال آشوب و توطئه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون شک هیچ یک از مسئولان و مردم با آسیب رساندن به یک فرد موافق نبوده و نیستند. دشمن برای رسیدن به اهداف خود از هرگونه توطئه و فاتنه‌ای استفاده می‌کند، اما باید با قدرت در مقابل توطئه‌های شیاطین امریکایی و اسرائیلی ایستاد. امنیت و آسایش کشور از هر موضوع و مبحثی باهمیت‌ترست؛ چراکه مسائل بین‌المللی بسیار پیچیده هستند و اگر در این حوزه غفلتی صورت گیرد برای 500 سال آسیب خواهیم دید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: آتش به پا کردن و تخریب اموال عمومی و شخصی به بهانه‌های مختلف دور از انصاف است. اساتید دانشگاه، معلمان و خانواده‌ها باید نسبت به نوجوانان و جوانان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و تذکرات لازم جهت پرهیز از حضور در اغتشاشات را بدهند. این کشور سال‌ها زیر چکمه قاجار بود و انقلاب اسلامی ره‌آورد قرآن و اسلام است. باید با اتحاد، یکدلی، اقتدار و عزت به دنبال تحقق اهداف و ارزش‌های اسلامی باشیم. نباید اجازه دهیم امنیت کشور تضعیف شود.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه ضرورت توجه به امور کشاورزی و دامپروری را یادآور شد و افزود: برای بهره‌مندی درست در این زمینه باید برنامه داشت. برنامه کشت محصولات کشاورزی باید براساس اولویت و نیازها کشور صورت گیرد. استان مرکزی در زمینه تولید کلزا، گندم و جو دارای ظرفیت بسیار بالایی است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: استفاده درست و بهره‌برداری از ظرفیت خاک، آب، استفاده از کود، سم و سایر اقلام کشاورزی باید با دقت باشد. امیدست با اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی شاهد تحولات اساسی باشیم. می‌توان تولید ۱۳۰ میلیون تنی در کشور را با برنامه‌ریزی کارشناسی شده افزایش داد و تحولی عظیم در بخش کشاورزی ایجاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: برای توسعه کشور باید همه یک‌صدا و متحد پیش رویم و برای تحقق اهداف باید دست در دست هم دهیم. همه ما در کشتی انقلاب نشسته‌ایم و باید برای رسیدن به اهداف باید به تکالیف خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha