برگزاری «جام حافظان ۲» اراک در انتظار موافقت دستگاه‌ها
کد خبر: 4092103
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

برگزاری «جام حافظان ۲» اراک در انتظار موافقت دستگاه‌ها

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به اجرای موفق «جام حافظان 1» در سال گذشته، گفت: قالب اجرای این مسابقات برای دومین سال طراحی و به ادارات مربوطه اعلام شده و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز همچون سال گذشته قول همکاری داده است.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

علی شیخی‌مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به موفق بودن طرح قرآنی «جام حافظان» برای اولین بار در اراک، گفت: خوشبختانه این مسابقات سال گذشته با حضور پرشور بیش از 250 حافظ برگزار شد و جهش خوبی در تقویت محفوظات شرکت‌کنندگان ایجاد کرد.

وی حضور حافظانی از شهرستان‌های شازند، فراهان و دیگر شهرستان‌های نزدیک در این جام قرآنی را نشان از موفق بودن طرح دانست و ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که این مسابقات در قالب «جام حافظان 2» امسال با قدرت بیشتری برگزار شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

شیخی بیان کرد: نقاط ضعف و قوت این طرح سال گذشته با مشارکت اساتید، نخبگان و داوران حاضر در طرح انجام شده است و امیدست امسال با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی شهر مسابقاتی بهتر از لحاظ آماری و کیفی داشته باشیم. قالب اجرای این مسابقات برای دومین سال طراحی و به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی اعلام شده است. سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز همچون سال گذشته قول مساعدت داده است. امیدست با همکاری دستگاه‌ها و متولیان امر مسابقاتی بهتر از سال گذشته داشته باشیم.

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به اینکه حافظان نباید به حال خود رها شوند، ضرورت آموزش تخصصی و رفع اشکالات آنان را مورد توجه قرار داد و افزود: پیگیر برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه حافظان شرکت‌کننده در «جام حافظان» هستیم، با توجه به وقفه‌ای که ایجاد شده است می‌توان برگزاری مسابقات را با آموزش همزمان برگزار کرد و خروجی آن را مورد ارزیابی قرار داد.

وی برگزاری «جام قاریان» را از دیگر طرح‌های مدنظر مجمع قرآنیان دانست و گفت: کرونا ضربات جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های قرآنی به ویژه برپایی محافل و جلسات حضوری زد، اما ناامید نیستیم و با اجرای برنامه‌های قوی سعی بر جبران خواهیم داشت. قاریان با شرکت در این مسابقات می‌توانند به دوران اوج خود بازگردند. آیین‌نامه این مسابقات نیز آماده است و در صورت موافقت دستگاه‌ها و تأمین منابع مالی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha