بیان تفسیر قرآن متناسب با جامعه هدف باشد
کد خبر: 4092359
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

بیان تفسیر قرآن متناسب با جامعه هدف باشد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه درک و تدبر در آیات مقدمه‌ای برای عمل به مضامین الهی است، گفت: اساتید فعال در حوزه تفسیر باید بتوانند مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را شیوا و قابل فهم متناسب با جامعه هدف و مخاطب انتقال دهند.

تکریم فعالان عرصه تفسیر قرآن

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در حاشیه برگزاری مراسم تکریم از فعالان حوزه تفسیر قرآن کریم اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه هدف از نزول قرآن هدایت جوامع بشری است، اظهار کرد: درک و تدبر در آیات مرحله بعدی از قرائت آیات است که می تواند مقدمه‌ای برای عمل به مضامین الهی باشد.

فراهانی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را مهم‌ترین و اولین مفسرهای قرآن دانست و ادامه داد: تفسیر کلام وحی از جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برخوردار است و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود. تفسیر بین مسلمانان شیعه و اهل سنت حائز اهمیت است و در طول تاریخ منتج به گردآوری تفسیرهای متعدد شده است.

وی با تأکید براینکه جلسات قرآنی مساجد باید جدی‌تر برگزار شود به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری قوی کرسی‌های تلاوت در مساجد اشاره کرد و افزود: می‌توان در کنار این محافل از حضور اساتیدی که توان بیان تفسیر قرآن را نیز دارند استفاده کرد.

فراهانی تصریح کرد: اساتید فعال در حوزه تفسیر باید بتوانند مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را شیوا و قابل فهم متناسب با جامعه هدف و مخاطب انتقال دهند. خوشبختانه در سطح اراک اساتیدی همچون استاد صابری‌نسب، مختاری، خاتمی‌نژاد و اکبری وجود دارند که می‌توانند مضامین الهی را به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با بیانی ساده منتقل کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان به برگزاری جلسات آموزش تخصصی «بیان تفسیر قرآن کریم» با حضور استاد ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن اشاره و ادامه داد: در این دوره 57 نفر از بانوان و آقایان واجدالشرایط حضور دارند که پس از اتمام کلاس‌ها و پشت سر گذاردن ارزیابی میدانی می‌توانند در کرسی‌های بیان تفسیر قرآن مساجد که به زودی برگزار می شود، مطالب آموخته شده را با دیگران به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام
captcha