39 درصد اعضای کتابخانه‌های استان مرکزی نوجوانان هستند
کد خبر: 4092822
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

39 درصد اعضای کتابخانه‌های استان مرکزی نوجوانان هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال 271 هزار جلد کتاب به امانت گرفته شده است، گفت: نسبت عضو کودک و نوجوان و بزرگسال نیز به ترتیب ۳۹ و ۶۱ درصد ثبت شده است.

کتابخانه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: مردم علاقه‌مند به مطالعه در این استان نیمه نخست امسال ۲۷۱ هزار و ۹۱۹ جلد کتاب به امانت گرفتند که از این تعداد ۳۱۴ هزار و ۸۷۲ نفر زن و ۲۶۶ هزار و ۴۲۰ نفر مرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: افراد مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های استان در نیمه اول امسال 8 درصد کتاب‌های فلسفی، 38 درصد کتاب‌های فارسی، 5 درصد کتاب‌های تاریخ و جغرافیا، 7 درصد کتب علوم عملی، 10 درصد دین، 5 درصد هنر، 2 درصد زبان و 13 درصد علوم اجتماعی را به امامت گرفتند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: نسبت جنسیتی مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های استان ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان هستند و نسبت عضو کودک و نوجوان و بزرگسال نیز به ترتیب ۳۹ و ۶۱ درصد ثبت شده است.

مهدیان‌پور افزود: در رده‌بندی تحصیلی اعضای کتابخانه مقطع ابتدایی ۲۷ درصد، کمتر از ابتدایی پنج درصد، راهنمایی ۱۸ درصد، متوسطه پیش دانشگاهی ۲۹ درصد، کاردانی 3 درصد، کارشناسی ارشد ۱۴ درصد، ارشد 3 و دکترا یک درصد است.

انتهای پیام
captcha