نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب در مدارس ضروری است
کد خبر: 4096071
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب در مدارس ضروری است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه الگوسازی و گفتمان‌سازی از اهم رسالت دانش‌آموزان است، گفت: ترویج، تقویت و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در مدارس ضروری است.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی، عصر دوشنبه، 9 آبان در جمع دانش‌آموزان اراکی گفت: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران در همه راهبردهای خود شکست خورده و به برکت تفکر دینی و انقلابی و هدایت‌های ولی‌فقیه و مردم با بصیرت، تهدیدات دشمنان به فرصت‌های بزرگ تبدیل شده و حتی دشمنان در عرصه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی زمین‌گیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه مانع‌تراشی برای ایران قوی مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ ترکیبی است، ادامه داد: دشمن از اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی و توانایی و خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف به شدت عصبانی است و امروز وظیفه داریم دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را برای نسل جدید جامعه تبیین کنیم تا پشت پرده توطئه‌های دشمنان را متوجه باشند.

کریمی تأکید کرد: دشمنان در جنگ شناختی به دنبال ناامیدی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی هستند و با امپراطوری دروغ رسانه‌ای خود می‌خواهند نسل جدید جامعه را از حرکت به سمت پیشرفت‌ها متوقف سازند؛ لذا با جهاد تبیین باید نسل آینده‌ساز را از اهداف شوم دشمنان آگاه کرد.

وی افزود: امروز به برکت حضور دانش‌آموزان با انگیزه و با نشاط بسیجی در کشور شاهد حضور هدفمند نوجوانان در سایر عرصه‌ها هستیم و به فضل الهی و حضور نوجوانان، بسیج قله‌های بلند را طی می‌کند و مرزهای جدید را فتح خواهد کرد. بسیج در تقویت اعتماد به نفس ملی و رساندن جوانان به خودباوری نقش مهمی دارد و در عرصه‌های مختلف با خط شکنی نشان داده هیچ مانعی برای پیشرفت وجود ندارد.

کریمی با اشاره به رسالت‌های دانش‌آموزان بسیجی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دانش‌آموزان الگوسازی در جامعه است و خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز الگوهای زیادی در جمع نوجوانان داریم که رتبه‌های برتر علمی دارند و در کنار آن در فعالیت‌های جهادی و فرهنگی نیز پیشتاز هستند.

وی ضرورت معرفی دانش‌آموزان نخبه و جهادی را متذکر شد و افزود: توانمندسازی یکی دیگر از اهداف بسیج دانش‌آموزی است که باید هم با جهاد علمی و هم با جهاد تبیین توأم صورت گیرد تا جامعه هدف در حوزه‌های مختلف توانمند شوند و حاصل این اقدام رسیدن به باور «ما می‌توانیم» باشد.

کریمی گفتمان‌سازی را یکی دیگر از رسالت‌های مهم بسیج دانش‌آموزی دانست و ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین منشور برای تحقق آن است و نوجوانان و جوانان در این راستا نقش کلیدی دارند.

فرمانده سپاه استان تأکید کرد: ترویج، تقویت و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است و تجربه ۴۳ ساله گذشته نشان داده هرکجا پایبند به بیانات امام و رهبری بودیم موفقیت حاصل شده و هرکجا دوری کردیم دچار عقب‌ماندگی شدیم و بخشی از عقب‌ماندگی‌های امروز نیز نتیجه همین است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه جامعه نخبگانی کشور از اهداف دشمنان و نقشه‌های شوم آنان آگاه هستند و حضور دلگرم‌کننده و امیدآفرین دانش‌آموزان و دانشجویان در فعالیت‌های علمی و فرهنگی نشان از پويایی و حرکت شتابنده جوانان و نوجوانان برای پیشرفت کشور دارد.

انتهای پیام
captcha