رونق فرهنگ اقامه نماز در سایه توجه به آموزش و پرورش و خانواده
کد خبر: 4100198
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

رونق فرهنگ اقامه نماز در سایه توجه به آموزش و پرورش و خانواده

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ نماز باید به عواملی همچون انیمیشن، هنر، تبلیغ در مدارس توجه کرد، گفت: در کنار همه این عوامل، عامل خانواده رمز اصلی توسعه فرهنگ نماز در جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 25 آبان، در دوره آموزشی «سفیران نور» ویژه مدیران مناطق ستاد اقامه نماز مناطق 5 کشور که در سالن پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد، ضرورت توجه به فضای مجازی را خواستار شد و افزود: دستگاه‌های جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در عین اینکه تضاد منافع دارند، اما علیه ایران و ضربه زدن به پیکره انقلاب با یکدیگر همسو هستند و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آل‌سعود و اسرائیل دست نشانده انگلیس و امریکا هستند و برای تحقق اهداف شوم خود و سران جوامع استکباری دست به هر کاری می‌زنند، ادامه داد: ایران اسلامی در حال تبدیل شدن به قطب اسلامی است و دشمن از این پیشرفت واهمه دارد. ایران اهداف خود را مطابق با مبانی قرآنی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و برخاسته از فکر اهل بیت(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری پیش می‌برد. با به وجود آمدن چنین جامعه‌ای طبیعی است که منافع دشمن به خطر می‌افتد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی وجود امام راحل و مقام معظم رهبری را دلیل اتحاد و وحدت جوامع اسلامی برشمرد و ادامه داد: سخنرانی امام در سال 43 در خصوص قرارداد ننگین کاپیتولاسیون بسیار اثرگذار بود و اگر ایشان جز مقابله با این قرارداد ننگین کار دیگری برای ایران نکرده باشد همین خدمت، خدمت عظیمی است.

امام جمعه اراک به تحولات اخیر در جهان و به وجود آمدن بلوک قدرت اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی اگر با همین قدرت و اقتدار پیش رود قطعاً به قدرت آسیایی و بین‌المللی تبدیل خواهد شد. دشمن نمی‌خواهد جامعه‌ای اسلامی دارای قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی باشد و در غرب آسیا مقابل اسرائیل و آل‌سعود بایستد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این مطلب که ایران در تمام زمینه‌ها از جمله انرژی هسته‌ای، علم ژنتیک، پزشکی، علمی، نانو، ساخت موشک و .. در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد، اضافه کرد: دستاوردهایی همچون تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 توسط پالایشگاه شازند، دستاوردی ملی است و باید برای مردم تبیین شود. عزت و عظمت ایران اسلامی برای ملت هدف غایی است و هیچ‌گاه از اهداف خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه دشمن از هر توطئه و فتنه‌ای برای مقابله با نظام استفاده کرده است و به بهانه حمایت از ملت ایران ارزش‌های ناب اسلامی را هدف گرفته است، ادامه داد: ملت ایران نیازی به حمایت دشمنان نداشته و ندارد. ایران باعظمت و باعزت اینجاست. ایران، فرانسه و کاخ الیزا نیست که دشمن هر کاری بخواهد انجام دهد. عامل قدرت ما در کشور وحدت، معنویت، اخلاق، خط امامت و ولایت، ارتباط روحانیت با مردم و بالعکس است و مردم با قدرت از عوامل اتحاد و انسجام حمایت خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ نماز باید به عواملی همچون انیمیشن، هنر، تبلیغ در مدارس توجه کرد، ادامه داد: در کنار همه این عوامل، عامل خانواده رمز اصلی توسعه فرهنگ نماز در جامعه است، مدارس به کمک خانواده‌ها برای مقاطع مختلف تحصیلی برنامه داشته باشند. برای رونق این سنت الهی باید توجه ویژه به آموزش و پرورش شود.

انتهای پیام
captcha