مردم سرنوشت خود را به‌دست افراد شیطان‌صفت نمی‌سپارند
کد خبر: 4102235
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مردم سرنوشت خود را به‌دست افراد شیطان‌صفت نمی‌سپارند

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ملت ایران باید هوشیار باشند و از فریب دشمنان دوری کنند، گفت: هیچ‌یک از مردم ایران حاضر نیستند خانواده، کشور و سرنوشت خود را به‌دست افراد شیطان‌صفت بسپارند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، چهارم آذرماه، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان برای دفاع از نظام باید هوشیار عمل کنند، برخی از عوامل خودفروخته برای دریافت ویزا و پاسپورت کشوری دیگر، نه تنها خودشان، بلکه کشور، شهدا و ملت را می‌فروشند. شاید خداوند خودفروشی را ببخشد، اما فروش نظام و ملت و تغییر جایگاه قاتل و شهید، کشته‌سازی و تحریک جوامع استکباری برای توطئه‌افکنی قابل بخشش و اغماض نیست.

وی با اشاره به تحریم‌های متعدد و صدور قطعنامه، بیان کرد: پارلمان اروپا تهدید می‌کند با ایران همکاری نمی‌کند و از سوی دیگر آژانس انرژی هسته‌ای قطعنامه صادر کرده و قطعنامه حقوق بشر را تصویب می‌کند، این اقدامات در صورتی است که خود به تعهداتشان نسبت به ایران عمل نمی‌‌کنند. خوشبختانه با انجام راهپیمایی 13 آبان ملت سیلی محکمی به دشمنان زد و این حضور قابل تقدیرست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ملت ایران را به هوشیاری و دور بودن از فریب دشمنان، خائنان وطن‌فروش و رفتار شجاعانه دعوت کرد و افزود: روحانیون، اساتید دانشگاه، والدین و مسئولان به‌ویژه متولیان امر فرهنگی باید از جوانان و نوجوانان دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها مراقبت کنند تا فریب دشمنان را نخورند.

مردم ایران با شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیعت کردند و به طور قطع بر بیعت خود باقی خواهند ماند. ممکن است شرایط فعلی ادامه‌دار باشد، امیداست در این امتحان سربلند بیرون آییم. تلاش رمز موفقیت و پیروزی است و برای برطرف شدن مشکلات باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در تشریح شاخصه‌های سه‌گانه کشورها برای دستیابی به موفقیت به مؤلفه‌هایی همچون امنیت، رفاه و ایمان اشاره کرد و افزود: جنگ‌هایی نظیر کره شمالی و با کره جنوبی، روس و اوکراین، اسرائیل با مسلمانان آرامش را از مردم گرفته و ساکنان این کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

خطیب جمعه اراک با تأکید براینکه هیچ‌یک از مردم ایران حاضر نیستند خانواده، کشور و سرنوشت خود را به دست افراد شیطان‌صفت بسپارند، ادامه داد: با در پیش گرفتن وحدت رویه می‌توان بر تمام مشکلات فائق آمد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی درصدد رفع مشکلات برآمد.

وی با اشاره به مصرف 120 میلیون لیتر بنزین و حدود 500 میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز، ضرورت صرفه‌جویی در کشور را خواستار شد و افزود: بدون تردید اگر ذخایری در حوزه انرژی در اختیار نداشتیم برای تأمین آن از دیگر کشورها با چالش جدی روبرو می‌شدیم، اما کشور تا حدودی از جنگ انرژی در امان است. قبل از پیروزی انقلاب فقط  ۲۱۳ هزار انشعاب گاز در کشور وجود داشت، اما این رقم امروز به بیش از ۱۱ میلیون انشعاب رسیده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امنیت را یکی از نعمت‌های الهی دانست و بیان کرد: جامعه‌ای که امنیت ندارد، اقتدار، عزت، حیات، عظمت ندارد و ملت ایران اجازه آسیب به امنیتی که به برکت خون شهدا به دست آمده است را نخواهد داد. باید هوشیار عمل کرد و به چهره دشمنان لبخند نزد و فریب آنان را نخورد. درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما دستاوردها را نشان از نقاط قوت دارد. مشکلات سیستماتیکی در کشور وجود ندارد، البته نمره ایده‌آل به شرایط نمی‌دهیم، اما اینکه شرایط را کاملاً دچار مشکل بدانیم ظلم است.

وی در بخشی از سخنان خود به روز نیروی دریایی و فداکاری نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس اشاره و ادامه داد: این یگان پیش از پیروزی چیزی در اختیار نداشت و برای آموزش به کشورهایی نظیر ایتالیا اعزام می‌شدند، اما امروز به یکی از نیرودریایی‌های قوی جهان تبدیل شده است و زیردریایی می‌سازد. سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی حضور بین‌المللی و با اقتداری در آب‌های مختلف دارند.

خطیب جمعه اراک به سالروز تشکیل بسیج اشاره و تصریح کرد: بسیجی بودن به لباس نیست، بلکه به هنر، همت، غیرت، فداکاری در همه سنگرها و عرصه‌هاست. کشور به حضور عالمان صبور و بابصیرت نیاز دارد. شناخت ماهیت پلید و شیطان‌صفت دشمن در فضای مجازی باعث می‌شود تا نسل جدید کمتر تحت تأثیر قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha