ضرورت ایجاد مهارت کسب و کار در کنار تحصیل
کد خبر: 4103853
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

ضرورت ایجاد مهارت کسب و کار در کنار تحصیل

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه با ایجاد مهارت راه برای اشتغال باز می‌شود، گفت: در کنار تحصیل، ایجاد مهارت کسب‌وکار جزو واجب‌ترین کارهاست.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به تقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در حاشیه اهدای ۳۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان که به همت خیرین و کمیته امداد در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب الگوی عصمت پاکی و وفاداری است و خداوند را سپاسگزاریم که این چراغ هدایت برای جامعه اسلامی همیشه روشن است.

وی ادامه داد: امروز ۳۱۰ سری جهیزیه به ارزش کارخانه‌ای بیش از ۷ میلیارد تومان با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین برای زوج‌های جوان تهیه و اهدا شد که کار ارزشمندی است و امیدواریم خیرین بتوانند در زمینه‌های ساخت مسکن و درمان ناباروری هم‌ کارهای بزرگی را انجام دهند.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه باید چند کار بزرگ را با جدیت دنبال کنیم افزود: بحث توانمندسازی و خوداتکایی در اولویت ب رنامه‌های کمیته امداد باشد. مناطق کم برخوردار، حاشیه‌نشین و روستاها همگی باید بتوانند دست برتر داشته باشند. پرهیز از گداپروری و تربیت انسان‌های مسؤل مسیر اسلام و اهل‌بیت (ع) است که باید با جدیت دنبال شود و لازم است به توانمندسازی جامعه اهتمام بورزیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر پرهیز از اسراف و تبذیر در جامعه و برخورداری تمام خانواده ها از حداقل‌های زندگی، افزود: سوادآموزی علم و معرفت و مهارت‌آموزی در جامعه ضروری است. در کنار تحصیل، ایجاد مهارت کسب‌وکار جزو واجب‌ترین کارهاست و باید حتماً به بچه‌ها مهارت بیاموزیم حتی برای معلولان کار درمانی را داشته باشیم و یا برای زندانیان این مهارت‌آموزی را دنبال کنیم.

امام‌جمعه اراک گفت: با ایجاد مهارت راه برای اشتغال باز می‌شود و امروز به‌جای برخی کارهای غلط و تشریفاتی و سرمایه‌گذاری در ترکیه و کارهای غیر ضرور باید اشتغال‌آفرینی کنیم. بحث مسکن از موارد مهمی است که می‌توان برای آن تدبیر کرد. کشور ما ظرفیت دارد و برای حل مشکلات به یک همت بلند احتیاج داریم، کافی است جلوی هزینه‌های غیر ضرور را بگیریم و همه را به سمت کارهای مفید و ماندگار هدایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان افزود: امروز بحث خانواده و ازدواج از مسائل بسیار مهم و واجب است؛ چراکه سن ۳۰ درصد جامعه ما در حال عبور از ۵۰ سال است و استان مرکزی دومین استان پیر کشور است که باید تلاش کنیم با ازدواج و فرزندآوری این مشکل را هم که خودمان درست کردیم برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha