فعالیت قرآنی دستگاه‌ها جنبه تکلیف سازمانی دارد
کد خبر: 4104086
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
بررسی وضعیت مسابقات قرآن جامعه کارگری/ ۳

فعالیت قرآنی دستگاه‌ها جنبه تکلیف سازمانی دارد

نسترن محمودی، نفر اول مسابقات جامعه کارگری استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات دغدغه آموزش و ارتقای سطح جامعه هدف خود را ندارند، گفت: فعالیت قرآنی دستگاه‌ها بیشتر جنبه تکالیف سازمانی دارد.

نسترن محمودی، قاری

نسترن محمودی، نفر اول رشته قرائت تحقیق مسابقات جامعه کارگری استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، سطح برگزاری مسابقات را ضعیف توصیف کرد و گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل تلاوت کردند و با شیوه قرائت تحقیق آشنا نیستند، شاید نحوه اطلاع‌رسانی درست نبود؛ چراکه در آیین‌نامه مسابقات صوت و لحن درج شده بود در حالیکه شیوه صحیح قرائت تحقیق است.

وی با انتقاد از هزینه‌های گزاف خانواده‌ها برای کلاس‌های آموزشی مختلف ازجمله ورزشی، هنری، موسیقی و زبان‌های خارجه، ادامه داد: هیچ‌یک از فعالان قرآنی با فعالیت در سایر رشته‌ها مخالف نیستند و خوشبختانه در تمام رشته‌ها ازجمله ورزشی و هنری نخبگانی از فعالان قرآنی داریم که این امر به عدم مغایرت آموزش‌های قرآنی با سایر رشته‌ها اشاره دارد.


بیشتر بخوانید:


محمودی ادامه داد: جوانان برای رسیدن به نقطه کمال انسانی به هدایت‌های قرآن و ائمه معصومین(ع) نیاز دارند و نباید نسبت به این امر مهم غافل باشند و در مقابل وظیفه خانواده‌ها نیز این است که نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان خود دغدغه‌مندتر باشند. کودکان اگر با کلام وحی آشنا شوند بدون شک دچار آسیب نمی‌‌شوند یا ضریب آسیب بسیار کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات دغدغه آموزش و ارتقای سطح جامعه هدف خود را ندارند، افزود: فعالیت قرآنی دستگاه‌ها تکالیفی سازمانی است و اگر مرکز، مسابقات را برعهده آنان نگذاشته بود چه بسا تعهدی برای انجام وجود نداشت. در صورتیکه برای توسعه فعالیت‌ها به ویژه آموزش قرآن باید احساس وظیفه کرد و برنامه و طرح برای ارتقای شرکت‌کنندگان در نظر گرفت.

محمودی اظهار کرد: اگر مسئولان دستگاه‌ها قصد موفقیت در مسابقات قرآن استانی و کشوری دارند باید هزینه کنند. بدون هزینه در آموزش نمی‌توان انتظار موفقیت داشت؛ چراکه سایر استان‌ها با انجام طرح‌های مختلف در حال پیشرفت هستند و ما فقط به برگزاری مسابقات محدود شدیم.

وی با انتقاد از فقدان محافل قرآنی ویژه بانوان در اراک، افزود: بانوان قرآنی مکانی برای تلاوت و تمرین ندارند. مسئولان بانوان قاری را دست‌کم می‌گیرند و این امر برای ما آزاردهنده است. خوشبختانه استان ما دارای اساتید مجربی است که می‌توان برای برگزاری محافل از آنان استفاده کرد، اما متأسفانه این امر مورد غفلت قرار گرفته است و بانوان قاری در مظلومیت به ادامه کار می‌پردازند.

محمودی خواستار تهیه مکانی برای تلاوت بانوان شد و اضافه کرد: در جلسات ویژه بانوان از بانوان قاری دعوت به تلاوت شود و اسامی قاریان در بنر تبلیغاتی درج شود. متأسفانه شاهدیم در بسیاری از جلسات یا همایش ویژه بانوان نیز از قاری آقا دعوت به تلاوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha