رعایت حقوق‌عامه خط قرمز استاندارد است
کد خبر: 4104337
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

رعایت حقوق‌عامه خط قرمز استاندارد است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سازمان استاندارد خطوط قرمزی را برای خود ترسیم کرده است، گفت: کیفیت حق مردم است و در رعایت آن با کسی تعارف نداریم.

دیدار رئیس سازمان ملی استاندار با امام جمعه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، شامگاه روز گذشته، ۱۲ آذرماه در دیدار با آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید براینکه کیفیت حق مردم است و در رعایت آن با کسی تعارف نداریم، گفت: سازمان استاندارد خطوط قرمزی را برای خود ترسیم کرده و تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا زمان دولت سیزدهم فقط دو جلسه با حضور شورای عالی استاندارد با رئیس جمهور برگزار شده بود، اما در یکسال گذشته این شورا با رئیس جمهور 2 بار تشکیل جلسه داد، افزود: پرداختن به موضوع سوخت یکی از بخش‌هایی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است و هیچ‌گونه تساهل و تسامحی در این بخش درنظر گرفته نمی‌شود.

اسلام‌پناه با تأکید براینکه اجازه عبور از خط قرمزهای در مورد کالاهای اساسی را نیز نداریم، ادامه داد: همانطور که در زمان جنگ غذا هیچ‌گونه کالای استوکی وارد کشور نشد و تمامی کالاها در معرض آزمایش فنی قرار گرفته و استاندارد اجباری در این زمان رعایت شد؛ از این رو نظارت بر کیفیت آرد و نان و سایر اقلام در دستور کار جدی است.

وی نظارت بر کیفیت خودرو را یکی از تأکیدهای رئیس‌جمهور دانست و اضافه کرد: به جهت حفظ جان مردم در یکسال اخیر ۵ خودرو تیبا یک و دو، ساینا، پژو ۴۰۵ و سمند به سبب عدم رعایت استانداردهای لازم از مدار تولید خارج شدند که این موضوع در ۴۳ سال گذشته بی‌سابقه بود. همچنین اگر سایر خودروهای تولیدی نیز استاندارد را رعایت نکنند از مدار خارج می‌شوند.

انتهای پیام
captcha