برگزاری نشست «کارکردهای رسانه در بحران» در اراک
کد خبر: 4105560
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

برگزاری نشست «کارکردهای رسانه در بحران» در اراک

نشست «کارکردهای رسانه در بحران»، با حضور حسن شمشادی، فعال رسانه‌ای امروز، 17 آذر، در استانداری مرکزی برگزار شد.

نشست «کارکردهای رسانه در بحران»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسن شمشادی، کارشناس و پژوهشگر رسانه، امروز، 17 آذر، در نشست هم‌اندیشی «کارکردهای رسانه در بحران» که با حضور اصحاب رسانه در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضرورت توجه به رسانه در بحران را مورد تأکید قرار داد  و افزود: امروز با توسعه فضای مجازی رسانه تا آنجا که حتی فکر هم نمی کنیم نفوذ پیدا کرده است و در چنین شرایطی باید کارکرد رسانه در بحران‌ها را درک کرد.

وی با بیان اینکه مدیران تصمیم‌گیر باید تأثیر رسانه را درک کرده و به آن توجه کنند، ادامه داد: امروز زمان نگفتن‌ها نیست و اساسا نمی‌توان چیزی را نگفت. در بحران‌ها نباید سکوت کرد. رسانه برای همه اقشار از اهمیت بسیار برخوردارست و در موقعیت‌های بحرانی نباید سکوت اختیار کرد. رسانه مکلف است در بحران‌ها تلاش کند تا اطلاع رسانی درست، دقیق و به موقع انجام شود.

شمشادی با اشاره به اینکه تمامی افراد جامعه روزانه پیگیر اخبار و حوادث هستند، اضافه کرد: عصر امروز، عصر بیان است و اطلاع‌رسانی‌ها باید با سرعت و با دقت صورت پذیرد؛ چراکه با اطلاع‌رسانی درست و سریع نباید اجازه دهیم شبکه‌های معاند فضای کشور را متشنج کنند.

وی با تأکید براینکه رسانه‌های داخلی نباید صفحه را خالی کرده و در اختیار رسانه‌های خارجی قرار دهند، افزود: حضور فعالان رسانه‌ای در میادین و تهیه اولین خبر در راستای دفع هجمه‌های دشمن تأثیرگذارست. اصحاب رسانه در همه حال باید به تکالیف خود عمل کنند و با ثبت وقایع، ثبت رویدادها و مستندسازی موضوعات و مشکلات را رفع کنند.

شمشادی ضرورت صداقت در گفتار و درج اخبار صحیح را عامل مهمی در رفع بحران‌ها دانست و ادامه داد: خالی کردن میدان از سوی رسانه به صلاح کشور نیست و می‌طلبد رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب به رسالت خود عمل کنند.

این فعال رسانه‌ای در پایان بیان کرد: رسانه از اصولی ترین ارکان حوزه فرهنگ است و اگر مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و .. را فقط صفر یا 100 ببینیم اشتباه کرده‌ایم، نگاه درست این است که همه مباحث را بین صفر تا 100 ببینیم.

انتهای پیام
captcha