تقویت جلسات مستمر قرآن به کاهش استرس متسابقان کمک می‌کند
کد خبر: 4106313
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف / ۱

تقویت جلسات مستمر قرآن به کاهش استرس متسابقان کمک می‌کند

ابوذر کرمی، نماینده استان مرکزی در مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاوت‌ در جلسات به رفع اشکالات منتج می‌شود، گفت: برپایی جلسات مستمر قرآن به کاهش استرس متسابقان کمک می‌کند.

ابوذر کرمیابوذر کرمی، حافظ کل و نماینده استان مرکزی در فینال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، مرور و مباحثه را دو عنصر مهم برای موفقیت حافظان در عرصه‌های مسابقاتی دانست و ادامه داد: برای تقویت سطح خود و آمادگی بیشتر برای حضور در فینال مسابقات لازم است شریک مباحثاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حافظان برای ارتقای سطح خود و کسب موفقیت در مسابقات باید مرور خود را تخصصی‌تر و بدون اشکال دنبال کنند، اظهار کرد: حضور در محافل و جلسات قرآن به ارتقای دانش و اعتماد به نفس حفاظ کمک می‌کند. حافظان خود را مستثنی از ارائه محفوظات در محافل و کرسی‌های تلاوت ندانند؛ چراکه به همان میزان که قاریان برای رفع استرس و حضور در جمع به جلسه نیاز دارند، حافظان نیز نیازمند جلسات هستند.

کرمی با اشاره به اینکه جلسات ثابت قرآن و کرسی‌های تلاوت در سطح شهرها کمک قابل توجهی به ارتقای سطح متسابقان می‌کند و مسئولان از برپایی و حمایت این محافل غافل نباشند، اضافه کرد: اگر تعداد محافل در سطح شهر بیشتر باشد طبیعی است که فضا برای ارائه محفوظات و تلاوت ویژه قاریان نیز بیشتر خواهد شد و این امر به داشتن نمایندگانی قوی‌تر بسیار کمک می‌کند. بیشتر حافظان در مرور فردی با اشکال مواجه نیستند؛ چراکه هریک روزانه چندین جزء قرآن را متناسب با وقت خود تلاوت می‌کنند، اما به دلیل کمی تعداد جلسات ثابت در سطح شهر نمی‌توان استرس خود را کاهش داد و با اعتماد به نفس وارد مسابقات شد.

این حافظ کل برپایی جلسات ثابت قرآن در مساجد و بقاع متبرکه را یکی از مطالبات حافظان و قاریان دانست و ادامه داد: بدون شک نمایندگانی که بارها در این مسابقات شرکت کرده‌اند با فضای حاکم بر مسابقات کشوری یا بین‌المللی آشنا هستند و لازم است فضا را باید برای جوانانی که به تازگی وارد این مسابقات می‌شوند فراهم کرد. به‌طور مثال دوستان حافظ و قاری از شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد به دلیل تعدد محافل، تمرین بیشتری دارند و از سوی دیگر استرس کمتری دارند و این دو رکن باعث می‌شود که همواره در مسابقات پیشتاز باشند.

کرمی برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی در تمام شهرها با حضور اساتید بومی و غیربومی را عاملی دیگر برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات دانست و بیان کرد: برای برگزاری این دوره‌ها باید از افرادی دعوت شود که خود در مسابقات قرآن شرکت داشته و امروز در سکوی داوری و قضاوت قرار دارند.

وی با تأکید براینکه مسئولان نقش حمایتی خود را از نوجوانان و جوانان جدی گرفته و آموزش‌ها را فقط ویژه مرکز استان یا شهرهای بزرگ برگزار نکنند، افزود: قرار گرفتن اساتید ممتاز و شناخته شده در کنار نوجوانان به قوت قلب آنان بسیار کمک می‌کند. قرار گرفتن دو نسل در کنار یکدیگر تربیت نخبگان قرآنی در آینده را به دنبال دارد.   

این حافظ کل در پایان گفت: برای حضوری قوی در مسابقات به تمرین‌ها و مرورهای روزانه اضافه کرده‌ام و در جلسات و محافل نیز شرکت دارم، اما نکته اینجاست که حافظان و قاریان اغلب با اشکالات خود آشنا هستند و برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاوت‌های بسیار در جلسات به رفع این اشکالات منتج می‌شود. اوقاف برای رفع اشکال دوره آموزشی ویژه راه‌یافتگان به مرحله مقدماتی و دوره‌ای با حضور اساتید ویژه فینالیست‌ها برگزار کرده است که جای تقدیر دارد. پس از برگزاری دوره‌های آموزشی اشکال اصلی نداشتن مکان برای ارائه است تا استرس‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha