وحدت حوزه و دانشگاه؛ ضامن توسعه علمی و تحقیقاتی
کد خبر: 4107392
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

وحدت حوزه و دانشگاه؛ ضامن توسعه علمی و تحقیقاتی

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ضامن توسعه علمی، پژوهشی و آموزشی کشور است، گفت: همکاری حوزه و دانشگاه می‌تواند منجر به پیشرفت‌های علمی و تقویت سطح معلومات در جامعه ‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر امام جمعه اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، خطیب جمعه اراک، امروز، 25 آذر، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر مفتح، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ضامن توسعه علمی، پژوهشی و آموزشی کشور است. حوزه و دانشگاه باید خدمتگزار مردم باشند و پاسداری از نظام، ارزش‌ها و توسعه علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی به طور ویژه دنبال شود.

 وی افزود: همکاری حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی تاثیرگذار و آینده‌ساز بدون شک می‌تواند منجر به پیشرفت‌های علمی و تقویت سطح معلومات در جامعه ‌شود؛ چراکه وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب آزاداندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی می‌شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند تصریح کرد: شهید مفتح برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های بسیاری داشته است؛ بنابراین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ این میراث گران‌بها تلاش‌های بسیاری داشته باشند.

 دری نجف‌آبادی عنوان کرد: مردم باید به وجود علمای پرورش یافته و بزرگ این استان مانند آقا ضیاالدین عراقی، آیت الله اراکی، کربلایی کاظم ساروقی و در رأس آنان امام راحل افتخار کنند، امسال هشتادمین سالگرد رحلت آقاضیاالدین عراقی است و به همین مناسبت بزرگداشتی برای این شخصیت برجسته، یکشنبه 27 آذر ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران و انقلاب اسلامی افراد خائن، بی‌هویت و بی‌شخصیتی هستنند که در حوادث اخیر پول خون زنان، مردان و کودکان را گرفتند و به آن سوی مرزها فرار کردند، بیان کرد: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی منافقان و کومله است که ملت قهرمان، زمان شناس و بصیر ایران اسلامی اجازه خود نمایی و عرض اندام به آنها نمی‌دهند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل لغو شده است هرچند این مسئله‌ مهمی نیست؛ چراکه آنها به دنبال عفت، پاکی و تقوا نیستند، ایران همواره مظلوم بوده و مظلوم و ظالم هیچگاه نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند، در اغتشاشات اخیر برخی از افراد با استفاده از چاقو و سلاح‌های سرد موجب ناامنی مردم شدند و با خدا محاربه کردند و طبق قانون اعدام شدند، اما اکنون با این موضوع برخورد دوگانه صورت می‌گیرد که که این دوگانگی اصلا قابل قبول نیست.

دری نجف‌آبادی با اشاره به تلاش در جهت ساخت آینده کشور اضافه کرد: هر فردی باید در آبادی ایران اسلامی سهیم باشد، جوانان دهه هشتادی بزرگان تاریخ ایران هستند و نباید سرزمین خود را به راحتی بفروشند، افراد خدمتگزار هرگز با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراهی ندارند و توطئه شوم دشمان را خنثی می‌سازند.

انتهای پیام
captcha