پیام آیت‌الله جوادی آملی به ویژه‌برنامه «بر آستان آفتاب» خمین
کد خبر: 4114236
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

پیام آیت‌الله جوادی آملی به ویژه‌برنامه «بر آستان آفتاب» خمین

آیت‌الله العظمی جوادی آملی، پیامی برای هفته فرهنگی خمین «برآستان آفتاب» ارسال کرده است که تقدیم مخاطبان می‌شود.

آیت الله جوادی آملی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، هفته فرهنگی خمین تحت عنوان «بر آستان آفتاب» از امروز، 23 دی، مقارن با میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و امام راحل(ره) با حضور فاطمه طباطبایی، عروس حضرت امام(ره)، حجت‌الاسلام کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار و جمعی از مسئولان در بیت قدیمی آن حضرت در خمین آغاز شد. آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی، پیامی به برنامه «بر آستان آفتاب» ارسال کرد که متن این پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

مقدم همه شما علما، فرهیختگان و ارداتمندان به ساحت مقدیس اهل بیت(ع) را گرامی‌داشته و این فرخنده عید را به حضور حضرت ختم امامت که صاحب اصلی این مراسم است تبریک و تهنیت عرض کرده و به همه شما ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) نیز تبریک عرض می‌کنیم. امیدست ذات اقدس الهی به برکت قرآن، عترت و مخصوصاً بانوی عصمت و طهارت حضرت زهرا(س) تمام مسلمین عالم به ویژه ارادتمندان عصمت و اهل‌بیت(ع) را در سایه لطف و کرامت خود معزز و محترم نگه دارد.

بحث‌هایی که در سنوات قبل به همین مناسبت در فرخنده میلاد آن حضرت بیان می‌شد بحث مهم آن مربوط به خطبه فدکیه بود یا برخی موضوعات دیگر که از بیانات مقدسه بود که نقل می‌شد، اما آنچه در این بابت عرض می‌شود حضور حضرت زهرا(س) در مراسم مباهله است، این حضور پیام جهانی دارد که نه تنها شهر و روستا، کشور و منطقه شرق و غرب، بلکه همه جهان جز با ادب، دوستی، محبت، عاطفه اداره نمی‌شود و مباهله سهم تعیین‌کننده‌ای در به‌زیست دارد.

تا وحدت و اتحاد نباشد کشور روی امنیت و امانت را نمی‌بیند و این مهم پیام قرآن کریم است، در این پیام نه تنها پیغمبر(ص)، حضرت علی(ع) و حسنین(علیها)، بلکه فاطمه‌زهرا(س) نیز حضور دارند و حضورشان تنها برای آمین گفتن نیست. وقتی است که محفلی را برپا می‌کنند تا دیگران «آمین» بگویند و گاهی همه در دعا سهیمند و کاری را به اذن خداوند انجام می‌دهند. هدف آنان این نیست که فقط دعا کنند و خدا اجابت کند، آنان به خدا عرض می‌کنند، آن توفیق را به ما بده اگر آنان بیراه رفتند یا راه را برکسی بستند ما لعنت تو را بر آنان قرار دهیم. از خداوند می‌خواهیم خلافت و این صفت را به ما عطا کند و ما لعنت را به مخالفان و کسانی که مخالف وحدت، اتحاد، صلح و امنیت هستند قرار دهیم. «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ». 61 «آل‌عمران».

حضرت زهرا(س) به جایی رسیدست به خدا عرض می‌کند من خلیفه شما باشم و به اجازه شما لعنت شما را برکسی وارد کنم. در آیه 61 سوره مبارکه«آل‌عمران»: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ» دو عنصر ویژه داریم که اتحاد و اختلاف حرف اول را در سعادت ملت‌ها و شقاوت ملت‌ها می‌زند. حضرت زهرا در جریان مباهله آنچنان حضور داشت که: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ».

امیدوریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت نظم اسلامی را تا ظهور صاحب اصلیش از هر گزندی عافیت بفرماید و به شما بزرگواران که در این مراسم حضور دارید و تلاش می‌کنید اجر دنیا و آخرت مرحمت کند و ثواب همه برنامه را در ارواح طیب و طاهر شهدای نظام اسلامی رقم زند. غفرالله لنا وله، والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته».

انتهای پیام
captcha