انقلابی بودن در تناسب با اندیشه‌های امام(ره) معنا پیدا می‌کند
کد خبر: 4114268
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

انقلابی بودن در تناسب با اندیشه‌های امام(ره) معنا پیدا می‌کند

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلابی بودن در تناسب با اندیشه‌های امام(ره) معنا پیدا می‌کند، گفت: راه نجات امروز ما حرکت در مسیر امام راحل است.

حجت الاسلام علی کمساری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، امروز، 23 دی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» که در بیت قدیمی امام در خمین برگزار شد، گفت: پرداختن به شخصیت‌های علمی، تاریخی و مذهبی در هر منظر و قالبی که باشد دارای اهمیت است، خواه این مراجعه از نگاه پژوهشی و تحقیقی باشد یا استفاده از اندیشه و حکمت‌های نهفته در سیره آنان.

وی ضرورت معرفی مفاخر در حوزه‌های مختلف به نوجوانان و جوانان را متذکر شد و افزود: امام راحل، شخصیتی تاریخ‌ساز  و جریان‌ساز هستند و به همین دلیل جنس مراجعه به سیره ایشان بهره‌مندی از راهکارها، کارکردها، استفاده از اندیشه، مدل حکمرانی و الگوبرداری از سبک و سیاق زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت است.

کمساری ادامه داد: شخصیت و اندیشه امام راحل در ابعاد مختلف باید درمانی برای دردهای ما باشد. منویات ایشان در سال 42 نسخه‌ای برای مطالبات مردم جامعه بود و همین دلیل سبب شد مورد استقبال آحاد مختلف مردم قرار گرفته و در این مسیر فداکاری و جانفشانی کنند تا انقلاب به پیروزی رسد.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با تأکید براینکه نوجوانان و جوانان امروز نیز باید همچون گذشته نسخه امام را درمان‌گر بدانند، اضافه کرد: نسل فعلی و آینده اگر درمان را در راهکارها و اندیشه آن حضرت ببینند، قطعاً در مسیر وی باقی مانده و گام‌های موفقیت و سربلندی را طی می‌کنند. البته باید دقت کرد، با تکیه برعلاقه به امام به تنهایی نمی‌توان این شخصیت را برای نسل‌های بعدی زنده نگه داشت، باید بررسی شود که ایشان چه درمانی برای دردهای مردم مطرح کرده‌اند که آنان در مسیر ایشان قرار گرفته‌اند.

وی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: حضرت امام(ره) مانند طبیبی هوشیار درد را شناخت و به میزان مشکلات و پیشرفت درد مردم اشراف داشت؛ از این رو با آگاهی کافی راهکار و راهبردهای درمان درد را به بهترین شکل عرضه کرده و رستاخیزی بزرگ را در جان ملت‌های آزاده ایجاد کرد و منجی مظلومان شد.

کمساری با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امام راحل، اضافه کرد: طبق فرمایشات ایشان، امام(ره) امروز نیز درمانگر و قطب‌نمای حیات، شاخص و معیارها هستند. معنای انقلابی به کسی ختم می‌شود که در مدار و مسیر امام راحل کند، در واقع راه نجات امروز ما، راه و خط‌مشی امام خمینی(ره) است. پس از گذشت 43 سال از انقلاب، هنوز هم انقلابی بودن و عملکرد درست در تناسب با اندیشه‌های امام(ره) معنا پیدا می‌کند.

وی ضرورت انتقال اندیشه حضرت امام(ره) به نسل امروز را با زبانی قابل فهم، گویا، مورد پذیرش و اقناعی را خواستار شد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی اقدامی در راستای تبیین راهکارهای امام است و مؤسسه در حال حرکت در این مسیرست تا راهکارهای فرهنگی، ترویجی و تبیینی در جامعه انتشار پیدا کند.

انتهای پیام
captcha