امام خمینی(ره) تجسم اسلام نبوی و علوی است
کد خبر: 4114292
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

امام خمینی(ره) تجسم اسلام نبوی و علوی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امام راحل، معارف دانشگاه اسلام و اهل‌بیت(ع) را احیا کرد، گفت: ایشان تجسم اسلام نبوی و علوی هستند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 23 دی، در مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه «برآستان آفتاب» که در بیت قدیمی امام راحل در خمین برگزار شد، برنامه‌ریزی جهت برگزاری این ویژه برنامه فاخر را مورد تقدیر قرار داد و افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته فرهنگی خمین باعث می‌شود تا این شهر به عنوان نگینی درخشان در کشور و عرصه بین‌المللی شناخته شود.

وی خمین را زادگاه احیاگر آثار نبوی و فاطمی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و قبله‌گاه ارباب معرفت دانست و بیان کرد: علاوه بر شخصیت امام راحل باید شخصیت پدر ایشان نیز مورد توجه و اهمیت باشد؛ چراکه این شخصیت‌ها مایه افتخار استان و ایران هستند و در معرفی این انسان‌های فرهیخته نباید کوتاهی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی دستاوردهای به دست آمده در کشور در طول 43 سال اخیر را مرهون تلاش‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد و افزود: شخصیت امام خمینی(ره) همچون آثار، فقاهت، ولایت، شاگردان باید به بهترین شکل ممکن در جامعه و مدارس تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این نکته که امام راحل، معارف دانشگاه اسلام و اهل‌بیت(ع) را احیا کرد و لازم است قدر این گنج در اختیار را دانسته و نسبت به آن آگاه باشیم، ادامه داد: مکتب بنیان‌گذار انقلاب، مکتبی عمیق است و اگر این عظمت وجود نداشت، معارفی که به برکت ایشان به دست آمده است، هیچگاه تحقق نمی‌یافت. اغتشاشگران بدانند که اگر ابتذال غرب را به رخ ما کشیده و اغتشاش می‌کنند، کشور گنجینه‌ای در اختیار دارد که حقیقتی واقعی و عینی است و همه به آن مفتخرند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: حیات طیبه، راه زندگی و دلداده دنیا نبودن، درس‌هایی است که از امام آموختیم. مردم ما گنجینه‌ای بس عظیم در اختیار دارند و باید نسبت به حفظ و ماندگاری این گنجینه و گنج باقی مانده از ایشان مسئول باشند، مبادا سهل‌انگاری و غفلت ورزیم. راه و مکتب ایشان فقط به ایران محدود نشد و راه عزت و آزادگی را نیز به فلسطینی‌ها، غزه، یمن و ... آموخت.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) احیاگر شخصیت بانوان، عزت و عظمت آنان، مروج حجاب اسلامی در جهان و تکریم مقام خانواده بود. ایشان با عملکرد، گفتار، رفتار، تبیین قانون اساسی، جهاد، انقلاب و ... راهی که راه عزت، صلابت، سربلندی و سعادت بود را برای ما ترسیم کردند. امام تجسم اسلام نبوی و علوی بوده و هرچه در مجامع داخلی و خارجی به ایشان پرداخته شود بازهم کم است؛ چراکه تمام ارزش‌ها در زمان حال در وجود ایشان متبلور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر در کشور، افزود: بابت بروز این حوادث غصه‌دار شدیم، حیات طبیه به برکت وجود امام راحل به وجود آمد و ناراحتی از این بابت است که چرا قدردان این برکت نیستیم. ملت باید قدرشناس نعمت‌ها باشند، اما در حوادث اخیر بعضی‌ها کفران نعمت کردند و این امر عواقب سوئی در برخواهد داشت. امیدواریم خاطیان به دامان ملت بازگشته و خطای خود را جبران کنند؛ چراکه توهین به مقدسات و بزرگان کشور تن ما را می‌لرزاند و انتظار می‌رود اشتباهات جبران شود.

انتهای پیام
captcha