دهه‌ فجر فرصتی مغتنم برای جهاد تبیین است
کد خبر: 4115375
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دهه‌ فجر فرصتی مغتنم برای جهاد تبیین است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خطاب به ائمه جمعه و جماعات گفت: دهه مبارک فجر فرصتی مغتنم برای ورود جدی به عرصه جهاد تبیین است.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 27 دی در همایش ائمه جمعه و جماعات استان که در بیت قدیمی امام خمنیی(ره) در خمین برگزار شد، به اجرای ویژه‌برنامه‌های قابل توجه در هفته فرهنگی این شهرستان تحت عنوان «بر آستان آفتاب» اشاره و معرفی شخصیت حضرت امام در این ایام را مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده بیان کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ویژه‌برنامه «بر آستان آفتاب» از دو نگاه سلبی و ایجابی حائز اهمیت است؛ چراکه می‌تواند توطئه و فتنه دشمنان و غرب‌زدگان را خنثی و راه عزت و اقتدار ملل مسلمان را هموار کند، ادامه داد: کارنامه سیاه رژیم پهلوی برهمگان روشن و مایه خفت است. آنان با کشف حجاب، آزادی و شخصیت بانوان را لگدمال و نوکری خود را به اثبات رساندند.

دری نجف‌آبادی به 26 دی، سالروز فرار شاه از ایران اشاره و اضافه کرد: فرار شاه خائن علی‌رغم توصیه‌ها و نصیحت‌های حضرت امام(ره) نشان از تکیه کردن او به بیگانگان و خیانت به مردم ایران دارد و عملکردش باعث گرفتاری در جهنم شد و این امر حاکی از تحقق وعده خدا در برابر ظالمان دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت تبیین دستاوردهای عظیم و درخشان انقلاب برای نسل جدید را خواستار شد و افزود: در حوادث اخیر برخی از مردم تحت تأثیر شبکه‌های معاند و دروغ‌های رسانه‌ای غرب قرار گرفته و فریب خوردند. امروز با تحقق جهاد تبیین می‌توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد و بیش از پیش موفق عمل کرد.

وی خطاب به ائمه جمعه و جماعات گفت: دهه مبارک فجر فرصتی مغتنم برای ورود قوی و جدی به عرصه جهاد تبیین است و برگزاری هفته فرهنگی خمین می‌تواند سرآغازی برای شروع کارهای بزرگ است؛ چراکه با تقویت جهاد تبیین فریب‌کاری دشمن در جنگ شناختی باطل خواهد شد. معرفی الگوهای هویت‌ساز چون حضرت امام(ره) مدنظر باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خود جهاد تبیین، مسئولیت‌پذیری برای دفاع از حق و ولایت، مبارزه با نفاق و کفر، حرکت در مسیر ولایت، حق و حقیقت را از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) دانست و بر ضرورت تکیه بر سبک و مکتب فاطمی در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و نشان دادن راه  درست به نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

وی جبهه کفر و مزدوران عالم را بی‌هویت خواند و اظهار کرد: نظام استکباری و استعماری مروج فساد، غارتگری، بی‌بندوباری در کشور است تا از این طریق به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام خدشه وارد کند، اما ملت ما هوشیارانه عمل کرده و اسیر توطئه آنان نشدند.

امام جمعه اراک با بیان این نکته که امام برای خدا قیام کرد و این قیام برگرفته شده از مکتب اولیا، انبیای الهی و اهل‌بیت(ع) بود تا جاییکه جلوه بین‌المللی به خود گرفته است، اضافه کرد: قیام آن حضرت، قیامی ابراهیمی و محمدی بود و در راستای هدایت و کمال انسانی انجام، پرده از ریا و تزویر دشمنان برداشت و ارزش‌های دینی را احیا کرد.

وی با تأکید براینکه مکتب خمینی(ره) راه خدمت صادقانه و شهادت‌طلبی را به بشریت آموخت و مسیر آزادی و آزادگی را نشان داد، تصریح کرد: ایشان با راهبردها و عملکرد بی‌نظیر امید به آینده و خودباوری را در ملل مختلف نهادینه کرده و نحوه برقراری عدالت و مقابله با دولت‌های شیطان‌صفت را جوامع اسلامی آموزش داد. همه در برابر مکتب آن حضرت مسئولیم و رسالتی خطیر بر دوش داریم. بدون شک غفلت از این مکتب زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌کند؛ از این رو جامعه روحانیت اعم از ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان و فرهنگیان و احاد مختلف مردم در اشاعه این مکتب تکلیفی مهم برعهده دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و اداری در بخش‌های مختلف منویات آن حضرت را باید سرلوحه رفتار و عمل قرار داده و در مسیر و خط‌مشی ایشان حرکت کنند، افزود: امام همواره به پرهیز از غرب‌زدگی، عدم اعتماد به بیگانگان، خوش‌بین نبودن به وعده‌های فریبنده آنان تأکید داشتند و امروز مکلفیم هوشیار عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان خطاب به مسئولان و فرمایشات حضرت امام راحل در این رابطه استناد کرد و افزود: برخورداری مردم از عدالت اجتماعی، شایسته‌سالاری، پرهیز از رانت و رابطه، مبارزه با فساد و ... از مهم‌ترین سفارش‌های آن حضرت است که با پیاده‌سازی از سوی مسئولان می‌توان امیدآفرینی و امنیت هرچه بیشتر در کشور را افزایش داد.

انتهای پیام
captcha