جهاد تبیین رویکرد جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) است
کد خبر: 4115928
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

جهاد تبیین رویکرد جدید مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) است

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) تحقق جهاد تبیین را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: معظم‌له انتظار دارند این مجموعه بیش از سایر مجموعه‌ها در این زمینه پیشقدم باشد و به عنوان اولین مجموعه وارد عمل شود.

حجت الاسلام علی کمساری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، امروز، 30 دی، در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خمین و ویژه‌برنامه «برآستان آفتاب» که در بیت قدیمی امان راحل در این شهرستان برگزار شد، ضرورت انجام و تداوم فعالیت‌های فرهنگی در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: بیش از گذشته به تحقق رویدادهای فرهنگی واقفیم و در این راستا بر انجام برنامه‌ها اهتمام خواهیم داشت.

وی با اشاره به عملکرد موفق این مؤسسه در 33 سال گذشته، بیان کرد: گردآوری آثار امام(ره) از قبیل سخنرانی‌ها، دست‌نوشته‌ها و... در قالب «صحیفه امام» منتشر شده است. پژوهش در رابطه با آثار ایشان از دیگر برنامه‌های در دستور کارست که تألیف و نگارش چندین هزار کتاب، مقاله و .. حاصل آن است که در اختیار اهالی قلم قرار گرفته است.

‌کمساری با بیان این مطلب که از سال 92 تاکنون رویکرد فعالیتی این مجموعه بدون وقفه کاری در بخش‌های دیگر به سمت تحقق مبانی فرهنگی و ترویجی قرار دارد، اضافه کرد: تهاجم فرهنگی از جمله مباحث بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن دغدغه دارند و در 2 سال اخیر بیش از پیش براین مهم توصیه فرمودند.

وی تحقق جهاد تبیین را از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: معظم‌له انتظار دارند این مجموعه بیش از سایر مجموعه‌ها در این زمینه پیشقدم باشد و به عنوان اولین مجموعه وارد عمل شود. به منظور لبیک به فرمایش ایشان بخش فرهنگی مؤسسه تقویت شده و شوراهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان تشکیل شده است و برگزاری هفته فرهنگی خمین نتیجه رویکرد جدیدست.

کمساری با بیان این مطلب که بیت امام راحل در خمین به عنوان نخستین اقلیم ایشان امکان و ظرفیتی قابل توجه را برای برگزاری این هفته ایجاد کرد، گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده با کمترین بودجه، اما تلاش جهادی علاقه‌مندان برگزار شد. برگزاری این برنامه تجربه خوبی بود که محقق شد و دومین هفته فرهنگی در قم یا اصفهان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان از مسئولان استان  و شهرستان خمین به منظور برگزاری ویژه برنامه «برآستان آفتاب» تقدیر کرد و افزود: فعالیت‌ها در این راستا باید استمرار و تداوم داشته باشد تا چرخ فعالیت‌های فرهنگی بچرخد.

انتهای پیام
captcha