اقدامات بازدارنده رایانه‌ای در کشور وجود ندارد
کد خبر: 4116187
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

اقدامات بازدارنده رایانه‌ای در کشور وجود ندارد

منتخب مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: قوانین بازدارنده رایانه‌ای در زمینه تولید، توزیع و تکثیر فیلترینگ وجود ندارد و کاربران با استفاده از فیلترشکن می‌توانند از این شبکه‌ها استفاده کنند.

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا نظری، منتخب مردم خمین در خانه ملت، امروز، اول بهمن، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، قرار گرفتن در شرایط فعلی را ناشی از کم‌توجهی و کم‌کاری‌های دانست و اظهار کرد: حوزه‌های مسئول همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مربوط مکلف به انجام برخی اقدامات و خدمات هستند. تعدادی از ادارات و دستگاه‌ها که مکلف به وظایفی بودند نه تنها به تکالیف خود عمل نکردند، بلکه خلاف وظیفه نیز عمل کرده  و باعث شدند در شرایط  موجود قرار گیریم.

وی بازبودن فضای تبلیغات دشمن در این مدت و اعمال فیلترینگ چند شبکه موجود را یکی از پیامدهای برخی مشکلات اجتماعی در جامعه دانست و با بیان اینکه فیلترشدن برخی شبکه‌ها تحقق اهداف را محقق نکرد، افزود: بسیاری از جوانان برای استفاده از شبکه‌های فیلتر شده، فیلترشکن نصب کردند؛ از این رو یکی از عواملی که ادامه کار را دشوار و مقاومت را تشدید خواهد کرد این است که جوانان با استفاده از ابزار فیلترشکن فضای اطلاع‌رسانی، هنجارشکنی، جبهه‌گیری و جبهه‌سازی را در اختیار دارند که این موضوع باید از طریق مجلس اقدام شود.

نظری با انتقاد از اینکه برای اقناع‌سازی آحاد مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان اقدام خاص و درخور توجهی در مدارس، دانشگاه‌ها و ... صورت نگرفته است، ادامه داد: مردم با دیدگاه‌های مختلف اعتراض داشتند و برای طیف‌های مختلف باید برنامه‌های اقناعی متفاوت در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه عدم جرم‌انگاری برای تولید، تکثیر و توزیع فیلترشکن از جمله عوامل دست نیافتن به اهداف فیلترینگ محسوب می‌شود، اضافه کرد: قوانین بازدارنده رایانه‌ای در زمینه تولید، توزیع و تکثیر فیلترینگ وجود ندارد و کاربران با استفاده از فیلترشکن می‌توانند از این شبکه‌ها استفاده کنند.

نظری در ادامه ضرورت اقناع‌سازی و انجام اقدامات درست در مدارس و دانشگاه‌ها ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را یادآور شد و افزود: اقناع‌سازی ویژه دانش‌آموزان که طیف وسیعی از جامعه را دربرمی‌گیرد، صورت نگرفته است و انجام این امر مستلزم محتواسازی، بهره‌گیری از متون و اساتید و مربیان فعال در مدارس است. همچنین دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز در میدان عمل باید رعایت قوانین اسلامی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارکنان دولتی هنگام استخدام متعهد به رعایت شئونات اسلامی در محل کار و خارج از محیط کار شدند و الزمات قانونی باید رعایت شود، ادامه داد: کسبه نیز برای دریافت مجوز رعایت قانون را متعهد شدند و لازم است قوانین را محل کسب خود نصب کنند.

انتهای پیام
captcha