ضرورت تحقق جهاد تبیین در مراکز آموزشی و مساجد
کد خبر: 4116192
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

ضرورت تحقق جهاد تبیین در مراکز آموزشی و مساجد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه با اشاره به جای خالی جهاد تبیین در شهر، بیان کرد: تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص در مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و باید ابعاد این مهم در مراکز آموزشی و مساجد در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام مصطفی فرخی، دبیر ستاد امر به معروف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، امروز، اول بهمن، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، از نقش‌آفرینی همکاری دستگاه‌های مربوطه در این حوزه تقدیر کرد و با تشریح فعالیت‌های انجام شده در چهار ماه اخیر، افزود: بازرسی وضعیت عفاف و حجاب ۶۳ اداره کل و ۱۴ اداره شهرستانی و بازرسی از 3600 واحد صنفی از سوی ستاد و سپاه از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی با بیان این مطلب که برگزاری جلسات متعدد آموزشی ویژه کارکنان دولت و شناسایی نقاط ضعف و قوت از جمله اقدامات صورت گرفته است، ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده 80 مورد کشف حجاب و ویترین‌های مغایر با شئونات اسلامی شناسایی و تذکرات لازم داده شد.

فرخی ضرورت برخورد درست و اصولی با بانوان کم‌حجاب و بی‌حجاب در سطح شهرها را متذکر شد و افزود: متأسفانه بی‌تفاوتی سال‌های قبل در مورد عفاف و حجاب، امروز به بروز ناهنجاری‌ها در حوزه عفاف و حجاب رسیده است و سهل‌انگاری در این امر فقط به رعایت حجاب ختم نشده و شاهد رفتارهای ناهنجار و ساختارشکن دیگری از سوی برخی جوانان هستیم.

وی با طرح این پرسش که با شیوع کرونا و احساس خطر همه‌گیری بیماری تمام ادارات و فروشگاه‌ها از دادن خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کردند، آیا بی‌حجابی خطرناک نیست؟ ادامه داد: عدم رعایت حجاب از سوی برخی از مردم هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نکرده است. در امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید تصمیم‌های حکیمانه اتخاذ شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این مطلب که خانواده شهدا و متدین خواستار برخورد با بی‌حجابان از سوی ستاد امر به معروف هستند، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در مقوله برخورد با مراجعه کنندگان کم‌حجاب بلاتکلیف هستند و ضروری است در این راستا شفاف‌سازی شود.

وی پرهیز از کوتاهی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: برخی اقدامات را همچون برخورد با سرگروه‌های هنجارشکن، لزوم فضاسازی شهری به نفع عفاف و حجاب، اجرای تدبیر برای جلوگیری از کشف حجاب و مدیریت وضعیت نمایشگاه‌ها را می‌توان انجام داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان در پایان با بیان این مطلب که جهاد تبیین از جمله فرمایشات رهبری است و متأسفانه جای آن در شهر خالی است، بیان کرد: تحقق فرمایش در مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و باید ابعاد این مهم در مراکز آموزشی و مساجد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha