نائب رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
کد خبر: 4117014
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

نائب رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نائب رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور پیامی، توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نائب رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور پیامی، توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد. در  متن پیام آمده است:

«بسم‌اله الرحمن الرحیم

جهل، سلطه جهانی و فشار مستکبران و شست‌وشوی ذهنی افراد با هزاران ابزار سایبری و سوءاستفاده از زمینه‌های احساس و عواطف باعث شد تا یک بار دیگر برخی از افراطیون استکهلم سوئد مقابل کنسولگری ترکیه اقدام به اهانت به قرآن کریم نمایند که خشم و نفرت مسلمانان، پیروان ادیان مختلف و ملت متدین ایران اسلامی را به دنبال داشته است.

اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیاء و ارزش‌های والای الهی است و این اقدام زشت و جنایتکارانه بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی حاکمیت‌های غربی است.

 در زمانه­‌ای که انسان معاصر سرگشته به دنبال معنویت می گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام نابخردانه بی‌­احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان به ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت‌­‌پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است.

این نوع شرارت ها توهین شدید به امت اسلامی در سراسر جهان است و به هیچ وجه قابل تحمل نیست و از مراجع دینی و نهادهای اسلامی انتظار می‌رود که این جنایت بزرگ را محکوم و برای یک اجماع عمومی جهانی تلاش کنند که از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری شود. براساس میثاق حقوق بین‌الملل هرگونه تبلیغ جنگ و ترغیب تنفر و کینه که باعث تبعیض یا اعلام مخاصمه و زور باشد، ممنوع است.

براساس قوانین بین المللی، کشورها ملزم هستند از هرگونه تبلیغ جنگ یا تنفر که محرک خشونت نژادی، دینی، قومی و ملی شود، پرهیز کنند. لازم است تمامی مسلمانان جهان با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی و ارکان ارزشمند اسلام با نقشه‌های استکبار مبارزه کنند.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام مذبوحانه و نفرت انگیز، خواهان برخورد جدی و قاطع مجامع بین‌المللی و دولت سوئد با جسارت‌کنندگان به قرآن کریم و محکومیت آن توسط انسان‌های آزاده و ادیان الهی، مجامع و گروه‌های حقوق بشری هستم، چراکه توهین به مقدسات ادیان الهی از هیچ فردی پذیرفتنی نیست و وجدان‌های بیدار و آگاه هرگز چنین رفتار تنفرانگیزی را بر نمی تابد».

انتهای پیام
captcha