دهه فجر فرصتی مغتنم برای رسیدگی به امور روستاییان و عشایر است
کد خبر: 4117288
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

دهه فجر فرصتی مغتنم برای رسیدگی به امور روستاییان و عشایر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه اقتصاد، فرهنگ و تولید روستاها باید مورد بررسی قرار گیرد، دهه مبارک فجر را فرصتی مغتنم برای رسیدگی به امور روستاها و عشایرنشین‌ها دانست.

حجت الاسلام محمدتقی توکلی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی استان مرکزی، امروز، 5 بهمن، در نشست کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع)، به فرمایش ایشان «خَیرٌ مِنَ الخَیرِ فَاعِلُهُ، وَ اَجمَلُ مِنَ الجَمیلِ قائِلُهُ، بهتر از نیکی، انجام دهنده آن است و زیباتر از زیبا، گوینده ی آن است» استناد کرد و افزود: پیروزی انقلاب در سال 57، اقدامی ارزشمد و خدایی بود، اما بهتر از آن حافظان نظام هستند که با جان و مال خود از ارزش‌ها، دستاوردها و آرمان‌های آن پاسداری می‌کنند.

وی دین و نظام جمهوری اسلامی را امانت خداوند متعال دانست و اضافه کرد: ما مسئولان مکلفیم با رفتار و عمل درست و الهی از دین و ارزش‌های آن دفاع کنیم و با همین رفتار و اعمال ما است که که دین می‌ماند و دشمنی دشمنان به خودشان بازگشته و ناکام در عرصه‌های مختلف راهی برای دفاع ندارند.

توکلی اجرای احکلام و موازین الهی همچون تولی و تبری در جامعه را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این دو مؤلفه مهم دو روی سکه است و باید مورد اهمیت واقعا شود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه مبارک فجر گفتمان سازنده در کشور وجود دارد و امروز گفتمان غالب در کشور که به گفتمان عمومی تبدیل شده است دهه فجرست.

وی آماده‌سازی برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان به ویژه در روستاها و مناطق عشایری را خواستار شد و افزود: روستاها در طول سال کمتر از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی مورد توجه هستند و ایام‌الله دهه فجر فرصت خوبی است که همه ما از نظر شرعی و دستگاهی مکلف به انجام آن هستیم.

توکلی با تأکید براینکه اقتصاد، فرهنگ، تولید، مبانی علمی و معیشتی روستاها باید مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: روستاها منبعی برای تولید هستند که باید مورد توجه همه مسئولان واقع شود. روستاها تولیدکننده هستند و نباید مورد غفلت قرار گیرند؛ جراکه بهره‌مندی از ظرفیت آنان می‌تواند به رونق اشتغالزایی و تهیه محصولات منتج شود.

وی تعداد روستاهای استان را 1125 و تعداد روستاهای دارای شورا را 800 مورد دانست و اضافه کرد: باید در تمامی روستاها به ویژه روستاهای ظرفیت‌دار پویایی و تحرک ایجاد کرد و ما به عنوان مسئول تکلیف داریم جهت رفع مشکلات مردمان این مناطق به ویژه جوانانشان از این مناطق بازدید منظم داشته باشیم تا مشکلات آنان را برطرف کرده یا سایر مسئولان را با مشکلات روستاییان آشنا کنیم.

توکلی با بیان این مطلب که مسئولان فعال در جهادکشاورزی باید نقش راهبر و هدایتگر در رفع مشکلات روستاییان و عشایر داشته باشند، ادامه داد: برای سیاست‌گذاری و ایجاد تحرک در مناطق روستایی باید انرژی بیشتر گذاشت و تلاش مضاعف صورت گیرد، اما اجرای برنامه‌ها را باید به عهده روستاییان گذاشت.

وی به نقش روستا در دفاع مقدس و حرکت آنان در امتداد انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: نمایندگان مجلس که برای اخذ رأی به روستاها سفر می‌کنند باید این سفرها را در طول خدمت خود ادامه دهند. ارتباط با مردم این مناطق باید مداوم باشد. همچنین محور اصلی فعالیت سازمان جهادکشاورزی در روستاهاست.

توکلی به حوادث اخیر در کشور و با بیان اینکه امسال برنامه‌های این دهه رنگ و بویی دیگر دارد، اضافه کرد: دشمن جواب خود را در دهه فجر امسال خواهد گرفت و مردم رفراندومی دیگر را در راستای پاسداری از ارزش‌های نظام به اجرا خواهند گذاشت تا دشمنان را مأیوس کنند. ملت غیور ایران در 22 بهمن جواب زورگویی جوامع استکباری را خواهند داد و این حضور وظیفه ما را در خدمت‌رسانی سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان مخاطب‌شناسی و توجه به مطالبات مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: باید زبان مردم را شناخت و درصدد رفع مشکلات آنان برآمد. اگر مخاطب‌شناس باشیم می‌توانیم در راستای موضوع مورد توجه جوانان حرف زد و حرکت کرد. باید دید سهم موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی کجاست؟ برای انجام امور بهتر در ایام‌الله دهه فجر باید موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی نیز استفاده و آنان را حمایت کرد. هنر اصلی ما این است که برای ایجاد نشاط در برنامه‌های پیشرو جوانان را به حرکت درآوریم.

انتهای پیام
captcha