برنامه‌های دهه فجر روستایی مردم‌پایه است
کد خبر: 4117294
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

برنامه‌های دهه فجر روستایی مردم‌پایه است

نماینده دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر باید توسط مردم روستا اجرا شود، افزود: اجرای برنامه‌ها فقط به برپای جشن انقلاب ختم نشود.

احمد طهرانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد طهرانی، نماینده دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی، امروز، 5 بهمن، در نشست کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان که در سالن جلسات اداره کل جهادکشاورزی برگزار شد، رسیدگی به امور روستاییان و عشایر را مورد تأکید قرار داد و افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه‌های دهه مبارک فجر هماهنگی‌های لازم و مکاتبه با فرمانداران و بخشداران انجام شده و قرار براین است برنامه‌ها به صورت کلی و جزیی اجرا شود.

وی با بیان اینکه قریب به 1130 روستا در 24 بخش، 791 دهیاری و 800 شورا در استان فعال بوده و خدمات مربوط به روستاها و عشایر را انجام می‌دهند، ادامه داد: قرار براین است که با صلاحدید کمیته‌های شهرستانی یکی از برنامه‌های شاخص در روستاها برگزار شود. برپایی جشن‌های انقلاب یکی از برنامه‌های مدونی است که به صورت مردمی در روستاها و مناطق عشایرنشین برگزار می‌شود.

طهرانی با اشاره به این نکته که درصدی از بودجه سالیانه ردیف فرهنگی است و از این ردیف هزینه‌ها حت‌المقدور تأمین می‌شود، ضرورت تشکیل ستادهای فردی در روستاها را متذکر شد و افزود: این ستادها خودجوش بوده و به صورت مردمی و با حضور بخشداران به عنوان نماینده حاکمیت تشکیل شود.

وی با تأکید براینکه برنامه‌های امسال دهه مبارک فجر باید ویژه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، ادامه داد: علاوه بر جشن‌های انقلاب که باید مورد توجه قرار گیرد، اما اجرای برنامه‌ها نباید فقط به جشن ختم نشود. تبیین دستاوردها و تحقق جهاد تبیین در سال‌های قبل از توجه کمتری برخوردار بود که امسال این امر اولویت ویژه دارد. مهم‌ترین بخش جهاد تبیین جوانان و نوجوانان هستند. باید دقت کرد در این حوزه واقعیت‌ها بیان و از اغراق پرهیز شود.

طهرانی ضرورت به کارگیری افراد و کارشناسان حاذق جهت تبیین دستاوردها را خواستار شد و افزود: پاسخ به شبهات و سئوالات جوانان از جمله برنامه‌هایی است که در دهه فجر مدنظرست. برای انجام این مهم باید از افراد آگاه دعوت شوند تا مبانی درست تبیین شود.‌

وی در پایان بر لزوم مردمی بودن برنامه‌ها و اجرای برنامه‌ها توسط ساکنان روستاها تأکید کرد و افزود: سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری باید از سوی حاکمیت شکل گیرد و اجرا به مردم سپرد. با بهره‌مندی از ظرفیت موجود باید بافت روستایی را حفظ، تثبیت و ارتقا بخشید. حضور مسؤلان در روستاها مورد تاکید است و در کنار این حضور می‌توان میز خدمت جهت پاسخگویی به امور روستاییان را نیز مدنظر قرار داد.

انتهای پیام
captcha