ورود خبرنگاران به حوزه نشاط و امیدآفرینی در جهاد تبیین ضروری است
کد خبر: 4117420
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کارآموزیان:

ورود خبرنگاران به حوزه نشاط و امیدآفرینی در جهاد تبیین ضروری است

رئیس بسیج رسانه کشور ورود جدی خبرنگاران به عرصه نشاط و امیدآفرینی در حوزه جهاد تبیین را خواستار شد و گفت: رسالت جشنواره ابوذر نیز همین امرست و تلاش داریم سال آینده جشنواره به رویداد رسانه تبدیل شود.

مرتضی کارآموزیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی کارآموزیان، رئیس بسیج رسانه کشور، امروز، 6 بهمن، در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه رسانه چیزی از سایر رسانه‌های جهان کم نداریم، افزود: خوشبختانه امروز در کشور رسانه‌های تأثیرگذاری فعالیت دارند که می‌توانند به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی 400 رسانه رسمی و غیررسمی فعالیت دارند، ادامه داد: در حوزه تولید محتوا مشکل نداریم؛ چراکه تمامی جوانان فعال در این عرصه پابه کار هستند، اما در حوزه مفهوم‌سازی سازی مشکل داریم که در راستای رفع این کمبود و تقویت مؤلفه‌ها باید تمهیداتی اندیشیده شود.

کارآموزیان ضرورت تبیین جهاد در کشور و جریان‌سازی در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های مطلوبی در این بخش آغاز شده و اعتقاد داریم اجرای طرح و برنامه‌های مفید در این حوزه به ارتقای سواد و رفتار رسانه‌ای جامعه منتج می‌شود.

وی خبرنگاران را یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در جامعه و پی ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و با اشاره به این مطلب مه امروز در جنگ رسانه‌ای و تمام عیار ترکیبی قرار داریم، افزود: در ماه‌های گذشته شاهد شکل‌گیری بزرگترین ائتلاف رسانه‌ای جهان علیه نظام جمهوری اسلامی بودیم. اندیشکده‌های مختلف در جهان علیه نظام و ملت ایران فعالیت دارند و یکی از این اندیشکده‌ها بخش‌هایی را برای ضربه زدن به کیان انقلاب معرفی می‌کند که اولین حوزه رسانه است.

کارآموزیان به اعتراف امریکایی‌ها به حمایت‌های میلیون دلاری رسانه‌های معاند در حوادث اخیر برای اولین بار اشاره و ادامه داد: این کمک‌ها در بخش‌های اطلاعاتی، فنی و رسانه‌ای است که بیانگر اهمیت این مهم در جوامع است. در مقابل فتنه‌انگیزی و توطئه دشمنان مقام معظم رهبری جهاد تبین را راهکار برون‌رفت از فتنه دانستند و تاکنون 38 بار در این خصوص سخنرانی داشتند.

وی با بیان اینکه تسلط بر افکار عمومی، ایجاد اختلال محاسباتی، ترویج سبک زندگی غرب و جلوگیری از الگوپذیری از انقلاب اسلامی ازجمله اهداف جنگ رسانه‌ای دشمن به شمار می‌آید، اضافه کرد: در چنین شرایطی همه ما مسئول الگوسازی، مطالبه‌گری، معرفی دستاوردهای انقلاب، فرصت‌سازی و آگاهی‌رسانی هستیم و باید مبانی مهم در این حوزه را مدنظر قرار دهیم.

کارآموزیان ورود جدی به عرصه نشاط و امیدآفرینی در حوزه جهاد تبیین را خواستار شد و گفت: رسالت جشنواره ابوذر نیز همین امرست و تلاش داریم سال آینده جشنواره به رویداد رسانه تبدیل شود. با وجود فعالیت‌های خوبی که در حوزه رسانه انجام می‌شود اثر هم‌افزایی رسانه‌ای مشهود نیست و باید این حوزه را تقویت کرد. در حال حاضر با پمپاژ اخبار ناامیدکننده و دروغ از سوی رسانه‌های معاند مواجه هستیم و برای سال آینده این موضوع جزء محورهای اصلی جشنواره ابوذر خواهد بود.

مسئول بسیج رسانه کشور در پایان خبرنگاران را جزء ضعیف‌ترین اقشار جامعه دانست و با بیان اینکه این قشر از جامعه با مشکلاتی همچون معیشت، بیمه و مسائلی از این دست درگیر هستند، اما شاهدیم در همه عرصه‌ها همچون کرونا، سیل، زلزله، سلامت و ... پیشقدم هستند. همچنین از 330 شهید رسانه‌ای کشور 13 شهید از استان مرکزی هستند که این استان بیشترین سهم را در کشور دارد.

احسان ربیعی، مسئول بسیج رسانه استان مرکزی، نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه‌ها در حوزه جهاد تبین میدان‌دار هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنند، افزود: شرکت رسانه‌ها امسال نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بود و آثار خوبی به جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال در 11 قالب گزارش خبری، مصاحبه، گزارش تحقیقی و تحلیلی، عکس، یادداشت و سرمقاله، گزارش ویدئویی، تیتر، مستند، موشن گرافی، پادکست و اینفوگرافی برگزار شد، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، پیوند رسانه و صنعت، جهاد تبیین، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، خانواده، جامعه و فرزند آوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی و امید و نشاط‌آفرینی از جمله محورهای جشنواره بود.

در پایان مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره استانی «ابوذر» تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha