جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی استان مرکزی تا مهر سال آینده
کد خبر: 4118187
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی استان مرکزی تا مهر سال آینده

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه شازند بیشترین تعداد مدارس کانکسی را داراست، گفت: طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی از سال 97 آغاز شده و تا مهرماه ۱۴۰۲ این مدارس به طور کامل در استان جمع‌آوری شود.

نشست خبری اداره کل نوسازی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جواد لنجابی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی، امروز، ۹ بهمن، در نشست مطبوعاتی، گفت: طرح‌های نوسازی مدارس در چند سرفصل تعریف می‌شود و در سفر رییس جمهور ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر جهت تکمیل ۷۷ پروژه از جمله تکمیل پروژه‌های آموزشی خیرساز، تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی، تخریب و بازسازی، تامین سیستم‌های گرمایشی، تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از مبلغ مصوب شده ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد به اداره کل نوسازی اختصاص یافت.۱۵۰ میلیارد تومان این منابع مالی در سال جاری و 50 میلیارد تومان نیز سال آینده برای تکمیل طرح‌های خیرساز، محرومیت زدایی و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس به این اداره کل اختصاص می‌یابد.

لنجابی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 20 پروژه افتتاح می‌شود و 24 پروژه نیز در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۵ درصد از مدارس کانکسی جمع‌آوری شده و اکنون ۴۰ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد. با اجرای طرح شهید پناهی در استان سعی می شود تا مهرماه ۱۴۰۲ تمامی مدارس کانکسی جمع شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مدارس کانکسی متعلق به شهرستان شازند با ۱۶ مدرسه کانکسی است، افزود: در مهرماه ۱۴۰۲ مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز نخواهیم داشت.عملیات اجرایی جمع‌آوری و مقاوم‌سازی ۱۵ مدرسه کانکسی توسط خیرین مدرسه‌ساز در این استان در حال انجام است.

لنجابی با اشاره به اینکه مدرسه دارای بخاری نفتی در استان وجود ندارد، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در حال جمع‌آوری بخاری‌های گازی مدارس هستیم و هدف‌گذاری این است که تمامی بخاری‌های گازی در مدارس جمع‌آوری شود تا هیچ مدرسه غیراستانداردی وجود نداشته باشد.

تحصیل 44 درصد دانش‌آموزان در هنرستان

وی ادامه داد: مطابق برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در هنرستان‌ها تحصیل کنند که اکنون حدود ۴۴ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان مشغول به تحصیل هستند. این مراکز در زمینه تجهیزات و فضا کمی ضعف دارند که باید به سمت توسعه آنان پیش رفت.

لنجابی بر ضرورت همکاری با گروه‌های جهادی تأکید و بیان کرد: با گروه‌های منتظران خورشید، ولی‌نعمتان و بسیج سازندگی در حال همکاری هستیم و در ادامه قطعا از گروه‌های جهادی با ظرفیت استفاده می‌شود. ارائه خدمت به مناطق محروم از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی سازمان نوسازی است. در حوزه بازآفرینی شهری نیز تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی استان منعقد شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات استانی در سال 1401، تصریح کرد: از محل اعتبارات ارزی نیز در سال گذشته یک میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص یافت که این اعتبارات در سال جاری به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین ۵۵ پروژه مشارکتی در استان وجود داشت که ۲۴ مورد تحویل شده و ۴۴ پروژه مشارکتی در دست اقدام است.

لنجابی گفت: ۴۲ نمایشگر تعاملی به ارزش ۴.۴ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت و با ارسال این نمایشگرها ۴۲ کلاس‌ درس به نمایشگر لمسی مجهز و به کلاس‌های هوشمند تبدیل شدند.

این مقام مسئول در پایان در تشریح اجرای عملیت‌های اجرایی گفت: عملیات اجرایی ۶ سالن ورزشی، ۲۲ چمن مصنوعی و چهار طرح ورزشی اکنون از سوی اداره کل نوسازی در حال انجام است که با بهره‌برداری از این این طرح‌ها در ابتدای مهرماه سال آینده سرانه ورزشی استان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha