ناقوس كلیسای مسروپ به مناسبت آغاز دهه فجر نواخته شد
کد خبر: 4118869
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

ناقوس كلیسای مسروپ به مناسبت آغاز دهه فجر نواخته شد

به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سال ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن، امروز، 12 بهمن، ناقوس کلیسای مسروپ اراک با حضور جمعی از هم‌وطنان ارامنه نواخته شد.

نواخته شدن ناقوس کلیسای مسروپ

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ناقوس کلیسای مسروپ اراک امروز، 12 بهمن به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن و اولین روز از دهه مبارک فجر نواخته شد.

ایجاد وحدت و هم‌افزایی بین اقلیت‌های دینی یکی از اهدافی است که انقلاب اسلامی آن را دنبال کرد و امروز پس از گذشت 44 سال می‌توان به این مهم افتخار کرد و هموطنان زرتشتی، مسیحی، یهودی و سایر اقلیت‌های دینی که در ایران زندگی می‌کنند نیز در برنامه‌های مختلف به این مهم اشاره دارند.

هرساله برنامه‌هایی متعددی از سوی جامعه اقلیت‌های مذهبی ایران به مناسبت‌های مختلف از جمله گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر انجام می‌شود که نواخته شدن ناقوس کلیساها، حضور در گلزار شهدا و اهدای خون از جمله برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

همراهی و پشتیبانی اقلیت‌های دینی در طول 44 سال را می‌توان در دوران دفاع مقدس و حمایت جوانان این قشر از جامعه از امام راحل و لبیک به فرمان ایشان و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان ارمنی  در این دوران مشاهده کرد. این قشر از جامعه در طول سال‌های اخیر نیز با حضور در انتخابات و راهپیمایی ایام‌الله 22 بهمن اتحاد بین مسلمانان با ارامنه و .. را به اثبات رساندند.

اقلیت‌های مذهبی اراک ساعت 9:33 دقیقه صبح امروز، ۱۲ بهمن با حضور در کلیسای مسروپ اراک و نواختن زنگ کلیسا با آرمان‌های حضرت امام(ره) تجدید میثاق کرده و آمادگی خود برای ادامه حمایت‌ها از مقام معظم رهبری را اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha