اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضایی استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: 4119252
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضایی استان مرکزی برگزار شد

مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضایی استان مرکزی امروز، 13 بهمن برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل شد.

اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضایی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس قوسی، نماینده دادگاه انتظامی در نظارت و ارزشیابی قضات استان مرکزی، امروز، 13 بهمن، در مراسم اختتامیه مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضا که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، به آیه 5 سوره مبارک «ابراهیم»: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» استناد کرد و افزود: برخی از روزها همچون روز قیامت به یوم‌الله تعبیر می‌شود و چرایی نامیدن برخی روزها بدین نام باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیه 13 سوره«جاثیه»: «قُلْ لِلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لَا يَرْجُونَ أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ» نیز به «ایام‌الله» اشاره کرده است، ادامه داد: روزهایی که به نام ایام‌الله تعبیر می‌شوند دارای اهمیت و ویژگی خاصی هستند که باید برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود.

قوسی در تشریح دلایل تعبیر دهه فجر به ایام‌الله تصریح کرد: در تفاسیر آمده، ایام‌الله روزی است که خداوند اقوام سرکش را در زنجیر عذاب کشیده و طاغوت‌ها را درهم می‌شکند. همچنین روزای پیروزی پیامبران و امت‌های راستین آنان نیز در قالب ایام‌الله تعبیر شده است؛ چراکه خداوند براثر شایستگی انواع نعمت‌ها را شامل حال آنان می‌کند.

وی ادامه داد: ایام‌الله مصداق روزهایی در طول تاریخ بشر هستند که از عظمت ویژه‌ای برخوردار بوده و فصل تازه‌ای در زندگی انسان گشوده است. در برخی روزها هم ظلم و عداوتی خاموش شده و عدالتی روشن و حاکم شده باشد نیز به ایام‌الله تعبیر می‌شود؛ از این رو دهه فجر و پیروزی انقلاب به ایام‌الله که ریشه قرآن دارد تعبیر می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از برگزیدگان مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضا در استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha