برگزاری جشنواره قرآنی«رحمت» در اراک
کد خبر: 4120202
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

برگزاری جشنواره قرآنی«رحمت» در اراک

مدیر مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) اراک با اشاره به اجرای نخستین جشنواره قرآنی«رحمت» ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی تا سوم ابتدایی، ادامه داد: این جشنواره زیرنظر جامعة‌القرآن قم در 50 مدرسه کشور برگزار می‌شود.

جشنواره قرآنی رحمت

شهیده میرزابابایی، مدیر مدرسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اولین جشنواره قرآنی «رحمت» ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی تا سوم ابتدایی خبر داد و افزود: این جشنواره قرآنی به صورت سراسری ویژه مدارس زیر نظر جامعةالقرآن قم برگزار می‌شود که قریب به 4هزار و 200 دانش‌آموز در آن شرکت خواهند داشت که سهم اراک از این تعداد 60 نفرست.

وی با بیان اینکه 50 مدرسه زیر نظر جامعةالقرآن در کشور فعال هستند، ادامه داد: این جشنواره به صورت هماهنگ در کشور اجرا می‌شود. دانش‌آموزان جامعه هدف در این مرحله از جشنواره آداب اسلامی که آموختند را در قالب نمایش، قصه و بازی ارائه داده و فایل‌های ضبط شده از ارائه دانش‌آموزان جهت داوری به جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) قم ارسال می‌شود. دانش‌آموزان تا پایان دهه مبارک فجر فرصت ارسال فایل دارند و نتایج نیز تا پایان اسفند ماه مشخص می‌شود.

میرزابابایی اضافه کرد: آزمون مقاطع تحصیلی چهارم تاششم 30اُم دی‌ماه سال جاری با حضور 100 دانش‌آموز اراکی در رشته‌های حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، روخوانی، روان‌خوانی و تجوید برگزار شد که اراک بین مدارس سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داد. آزمون حفظ پیشرفته نیز اردیهشت ماه سال 1402 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha