ملت ایران درس اقتدار و صلابت را از امام راحل آموختند
کد خبر: 4121127
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ملت ایران درس اقتدار و صلابت را از امام راحل آموختند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ملت ایران درس اقتدار و صلابت را از امام راحل و مقام معظم رهبری آموختند، گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان شدند ثابت می‌کنند اتحاد رمز اصلی است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، خطیب جمعه اراک، امروز، 21 بهمن، در نماز جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک، برگزار شد، ضرورت توجه به تقوای الهی را متذکر شد و افزود: خداوند به واسطه آیات الهی و اقامه نماز با انسان سخن گفته است؛ از این رو باید از دستورات الهی تبعیت کرد.

وی با بیان اینکه بشر هنوز نتوانسته است به ساختار اصلی و حقایق مربطو به کره زمین دست پیدا کند، ادامه داد: خداوند انسان را برای بندگی خلق کرد و او را خلیفه خود در زمین و اشرف مخلوقات نامید. دست قدرت الهی مافوق تمامی نیروها و قدرت‌هاست و مسلمانان به این امر آگاهی دارند. دشمنان اسلام از صدراسلام تاکنون به دنبال تحقق اهداف خود هستند، اما بدون تردید آنچه اراده و فرمان خداوند است، محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اراده خداوند بر طنین‌انداز شدن نام و آوازه امام راحل در دنیا بود، اضافه کرد: با اراده و عنایت حضرت حق تمامی رسانه‌های جهان در فرنسه بلندگو و تریبون نهضت انقلاب و آرمان‌های امام راحل شدند. در آن روزها کسی باور نمی‌کرد مسجد دانشگاه تهران به مرکزی انقلابی تبدیل شودف اما جوانان انقلابی با خداوند معامله کردند و در این معامله پشیمانی جایی نداشته و پاداش نیکوکاران ضایع نخواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امام(ره) به معنای واقعی کلمه معمار و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی و ولایی بودند و ما مکلف به شکرگزاری هستیم و این شکرگزاری در مناسبت‌های مختلف همچون راهپیمای رو قدس، 9 دی و 22 بهمن تحقق می‌یابد. روز قدس، روز جشن بین‌المللی جوامع اسلامی و 22 بهمن، جشن ملی استقلال و کوتاه شدن دست استعمارگران از کشور و از ابعاد مختلف این دو روز برای ما بسیار حائزاهمیت است.

وی با تأکید براینکه دهه فجر امسال و یوم‌الله 22 بهمن نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است، به حوادث ماه‌های اخیر که با اهداف شیطانی دشمن به وقوع پیوست اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با ایجاد اغتشاش گمان کرد مردم آنان را همراهی می‌کنند، اما بار دیگر خیال شوم آنان ناکام ماند و بی‌شک مردم با حضور گسترده در راهپیمایی فردا، 22 بهمن، جواب دندان‌شکنی به آنان خواهند داد.

خطیب جمعه اراک ایران را خانه‌ای بزرگ و سرزمین آباء و اجدادی، کانون نور و پایگاه ائمه‌(ع) دانست و اضافه کرد: در حوادث ماه‌های اخیر برخی کم‌لطفی داشتند و برای حفظ نظام، عزت و اقتدار فردا کوتاهی‌های خود را جبران می‌کنند؛ چراکه ملت ایران درس اقتدار و صلابت را از امام راحل و مقام معظم رهبری آموختند و در  راهپیمایی 22 بهمن به افرادی که ابزار دست دشمنان شدند ثابت می‌کنند اتحاد رمز اصلی است و با تمام توان از خون شهدا مراقبت می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی رفع مشکلات را نتیجه تلاش و مجاهدت همه مردم دانست و به تخریب 40 منزل مسکونی روستای آهنگران ناشی از سیل تابستان امسال اشاره کرد و افزود: تحویل اولین سری از منازل مسکونی این روستا به مردم این ادعا را ثابت می‌کند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه با ایجاد نقدینگی و عقد قرارداد می‌توان به رونق تولید در صنایع بزرگ استان همچون هپکو، آذرآب، واگن پارس و ... دست یافت، گفت: تولید هزار دستگاه انواع واگن از اهداف برنامه‌ریزی شده برای شرکت صنعتی واگن پارس است، اما اخیرا گفته شد، برخی به دنبال واردات هستند که حتما این مسئله را پیگیری خواهم کرد؛ چراکه کشور با تولید و تلاش پیشرفت می‌کند و همه در پیشرفت نظام سهم دارند.

وی به تشریح ظرفیت‌های فناوری استان پرداخت و در این باره اظهار کرد: استان مرکزی می‌تواند مرکز و منبع فناوری در تمامی زمینه‌ها باشد. دانشجویان و جوانان با تلاش مضاعف می‌توانند این رسالت خطیر را به دوش بگیرند تا بتوانیم صادرکننده دارو و تجهیزات باشیم. با پیروزی انقلاب ایران از تک محصولی بودن نجات یافت و لازم است جوانان در این بخش وارد شده و تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همه مردم استان را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و افزود: در این روز عظمت ایران در دنیا نشان داده می‌شود و مردم ثابت می‌کنند برای اداره کشور نیاز به قیم ندارند و در همه زمینه‌ها به خودمان متکی خواهیم بود. مردم فردا ثابت می‌کنند تحریم‌ها اثری نخواهد داشت و با عزم راسخ برای دهه‌های آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به زلزله خوی، ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: این حادثه‌ها تلفات بسیار برجای گذارد و با آنان ابراز همدردی می‌کنیم و از کمک دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha