پرهیز از انفعال از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4121410
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

پرهیز از انفعال از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مؤلفه‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی متعدد هستند، پرهیز از انفعال، استقامت، اتکا به ظرفیت‌های داخلی را از مؤلفه‌های انقلاب دانست.

محسن منصوری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، امروز، ۲۲ بهمن،  در مصلای بیت‌المقدس اراک، حضور گسترده مردم در راهپیمایی را نقطه عطف دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم ایران 44 سال مقاومت  مجاهدت کردند و در تمام امور حضور اثرگذار داشتند.

وی بیان کرد: قیام انقلاب اسلامی باید تحلیل شود. مؤلفه‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی متعدد هستند و دهه مبارک فجر یکی از علل تداوم این اتفاق است که در رأس همه علت‌ها حضور مردم بصیر، اهل عمل و زمان‌شناس و رهبری امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری قرار دارد.

منصوری ادامه داد: هدف انقلاب حمایت از دین اسلام و قیام برای خداوندست و در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم آن مؤمن و دیندارند و هر گاه احساس کنند ممکن است خدشه به دین وارد شود در صحنه حاضر شده و از اسلام و قرآن پاسداری می‌کنند. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گرامیداشت ساده نیست، بلکه این مراسم گرامیداشت و احترام به اصول، مبانی و پافشاری بر مسیر بنیان‌گذاری شده توسط امام راحل است که مقام معظم رهبری با اقتدار این مسیر را هدایت و راهبری می‌کنند و این حضور مبتنی بر اصرار مردم بر ارزش‌هاست.

منصوری بابیان اینکه پرچم انقلاب اسلامی پرچم احیای اسلام، عزت و اقتدار کشورست و علم انقلاب اسلامی امروز به دست رهبری عالم، مدبر و جامع‌الاطراف است که با سعه صدر «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» را به خوبی و درستی صرف می‌کند، افزود: نظام اسلامی شکل گرفته است تا این شاخص‌ها پررنگ شود و وحدت کلمه و یکپارچگی یکی از این شاخص‌هاست.

وی با تأکید براینکه مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، وحدت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی است را به منصه ظهور رساندند، ضرورت بازخوانی مؤلفه‌های انقلاب در این دوران را متذکر شد و ادامه داد: اگر از مؤلفه‌ها و شاخص‌ها فاصله بگیریم از انقلاب فاصله گرفته‌ایم. در اتفاقات اخیر حضور برخی در خیابان‌ها دشمن را امیدوار کرد که می‌تواند به وحدت ضربه وارد کند، اما امروز ثابت کردند که دشمن در خیالی باطل است و مردم با حضور خود اتفاقی تاریخی را آفریدند.

انقلاب از جنس استقامت است

منصوری استقامت را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلاب برشمرد و اضافه کرد: انقلاب از جنس استقامت، پافشاری و مقاومت است و این مقاومت جمعی است که کار را برای دشمن سخت کرده است. امروز به برکت استقامت ملی، تحمل سختی‌ها و مقابله با نظام ظلم، از نقاط مختلف کشور اخبار خوبی به گوش می‌رسد و شاهد گشایش‌های بزرگی خواهیم بود. ثمره این مقاومت این است که مردم اهل ترس نیستند و شجاعت آنان مثال‌زدنی است.

این مقام مسئول از اعتماد به صدق وعده الهی به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلاب یاد کرد و افزود: نظام‌های سکولار از این نعمت بی‌بهره‌اند. اینکه در طوفان مشکلات، رهبر انقلاب با شجاعت آینده را درخشان دانسته، مردم را به روزهای روشن نوید داده و خورشید انقلاب را مستمر می‌دانند به معنی داشتن اعتقاد به وعده خداوندست و ما نیز به تحقق وعده‌های خداوند معتقدیم.

منصوری اتکا به ظرفیت‌های داخلی و مردم همیشه در صحنه و پرهیز از انفعال را از دیگر شاخصه‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: امروز کشور به معنای واقعی کلمه توسط مردم اداره می‌شود و این مهم اساس تشکیل انقلاب اسلامی بوده است و رهبر معظم انقلاب نیز به این شکل کشور را اداره کرده و در بزنگاه‌ها با مردم صحبت می‌کنند.

اتکا به ظرفیت‌های داخلی فرهنگ انقلاب اسلامی است

وی تصریح کرد: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از کشورهای بیگانه فرهنگ انقلاب اسلامی است و روح اعتماد به نفس، خوداتکایی و تحقق جمله «ما می‌توانیم» در کشور به خوبی متبلورست. در سال گذشته ۶ ماهواره به فضا پرتاب شده و اخیرا تصاویر این ماهواره‌ها دریافت شده است و این پیشرفت‌ها برای کشور افتخارآمیزست. در انقلاب آموختیم که اهل تحول باشیم و تحول در مردم، ساختارها، مدیریت، آرمان‌ها و ارزش‌ها مدنظرست.

منصوری اضافه کرد: در حوزه دیپلماسی بسیار فعال هستیم و خلاقیت، ابتکار و نوآوری از داشته‌های انقلاب در نظام مدیریت دنیا محسوب می‌شود. امروز به برکت انقلاب در نوآوری‌ها و فناوری پیشتازیم. انقلاب مبتنی بر جهان‌بینی، نظریه و انقلاب ایده‌ها، اندیشه‌ها و تحول در رویکردهاست و هر روز این تحول تکمیل‌تر می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود به رونمایی از شهر زیرزمینی نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و افزود: این رخداد به معنی پیشرفتی بزرگ در حوزه نظامی است. ایران در حوزه فناوری اطلاعات نیز فعال و صادرکننده است و در مرز علم و تکنولوژی حرکت می‌کند. همچنین در حوزه دفاعی و علوم پزشکی نیز جزو پیشرو ترین کشورها هستیم.

منصوری به عفو مقام معظم رهبری اشاره  تصریح کرد: رفتار مهربانانه از ویژگی‌های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که تصمیم مقام معظم رهبری در حوزه عفو محکومان و متهمان حوادث اخیر مصداق این امر است. این عفو نشان داد که رهبری در جایگاهی پدرانه کشور را اداره می‌کنند و برای دنیا پیام بزرگی داشت که مردم ایران مهربانانه در کنار هم زندگی می‌کنند و نیازی به دلسوزی دشمن ندارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: ایجاد یأس و ناامیدی در کشور از دیگر سناریوهای دشمن است. موظفیم با راهبرد امید، فعالیت، تحرک و پویایی در کشور پیش رویم. مشکلات وجود دارد، اما آینده امیدوارکننده‌تر از قبل خواهد بود.

انتهای پیام
captcha