جشنواره استانی «نماز» در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4125982
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

جشنواره استانی «نماز» در استان مرکزی برگزار می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های متعدد نماز در سال‌های اخیر، اظهار کرد: برای خروجی بهتر می‌توان این برنامه مهم را در استان در قالب جشنواره استانی «نماز» در اردیبهشت ماه و روزهای منتهی به شهادت امام صادق(ع) برگزار کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 13 اسفند، در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاست‌گذاری «مهدویت» که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، ضرورت پرداختن به این دو مؤلفه مهم را از سوی مسئولان خواستار شد و افزود: تبیین مهدویت و اقامه نماز برای نوجوانان و جوانان باید مورد اهمیت واقع شود و همگی ما در برابر اشاعه این شاخصه‌ها مسئولیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های کشوری، استانی و شهرستانی نماز در سال‌های اخیر بیان کرد: برگزاری این طرح اقدامی شایسته است، اما برای خروجی بهتر می‌توان این برنامه مهم را در استان در قالب جشنواره استانی «نماز» در اردیبهشت ماه و روزهای منتهی به شهادت امام صادق(ع) برگزار کرد. هفته فرهنگی خمین تجربه خوبی است که می‌توان از آن بهره برد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) نیز اشاره کرد و افزود: برای ورود جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی باید برنامه‌ریزی کرد، با اجرای برنامه‌های جذاب باید زمینه ورود جوانان به حوزه‌های علمی خواهران و برادران را فراهم کرد.

وی جذب نیرو برای حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان در این زمینه فراهم است و در سال‌های اخیر در حوزه تربیت و افزایش مدارس علمیه اقدامات مطلوبی صورت گرفته است. ساخت و تجهیز حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء(ص) اراک یکی از طرح‌های مثمرثمر برای گرایش هرچه بیشتر و جذب نوجوانان و جوانان است که تاکنون انجام شده و در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha