ادغام دستگاه‌های فرهنگی به صرفه‌جویی در بودجه منتج می‌شود
کد خبر: 4126547
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
حجت‌الاسلام حریزاوی:

ادغام دستگاه‌های فرهنگی به صرفه‌جویی در بودجه منتج می‌شود

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ورود داوطلبانه استان‌ها برای ادغام دستگاه‌های فرهنگی، گفت: اجرای این مهم علاوه بر افزایش هم‌افزایی می‌تواند به صرفه‌جویی در بودجه و اجرای طرح و برنامه‌های بهتر منتج شود.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر دوشنبه، 15 اسفند در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضرورت توجه به مبانی جهاد تبیین به عنوان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری را متذکر شد و گفت: ایشان در تحقق این مهم تأکید بسیار دارند و تمام فعالان حوزه فرهنگ و مذهب با ایجاد هم‌افزایی و مشارکت مکلف به همکاری هستند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در حوزه جهاد تبیین باید مورد بهره‌برداری قرار دهد، افزود: پرداختن به مسئله بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور از جمله مباحثی است که مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم مطالبه کردند.

حریزاوی به توطئه و فتنه‌انگیزی دشمن اشاره و تصریح کرد: گستردگی تلاش دشمنان در عرصه‌های مختلف و طراحی جنگ‌های ترکیبی و شناختی در برابر با دولت سیزدهم نشان از حرکت جهادی و انقلابی دولت دارد. آنان از اجرای طرح و برنامه‌های جهادی و انقلابی واهمه دارند؛ از این رو با توجه به پیشینه دولت انجام اقدامات مهم را می‌توان انتظار داشت.

وی تغییر ساختار و ایجاد نرم‌افزارهای جدید را از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه تبلیغات و رسانه دانست و بر ضرورت ورود دستگاه‌های فرهنگی در این عرصه تأکید و ادامه داد: جنگ تبلیغاتی و بازسازی انقلابی از دیگر مواردی است که معظم‌له از دولت انتظار دارند. با بهره‌گیری از ابزار و نرم‌افزارهای رسانه‌ای جدید به نبرد با دشمنان پرداخت.

نیازمند همدلی و پرهیز از حاشیه هستیم

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی ورود داوطلبانه دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تبلیغات جهت تحقق منویات رهبری را خواستار شد و افزود: بر اساس مطالعات انجام شده پنج دستگاه فرهنگی در کشور قابل ادغام هستند و شورای انقلاب فرهنگی نیز از ابتدای فعالیت این امر را در دستور کار قرار داده است. ادغام دستگاه‌های فرهنگی که کاری ممکن و در حد اختیارات استان است برکات بسیاری به همراه داشته و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: نیاز است استان‌ها برای ادغام این دستگاه‌ها به صورت داوطلبانه اقدام کرده و با اجرای این مهم ضمن افزایش هم‌افزایی می‌توان در بودجه صرفه‌جویی کرده و اعتبارات را به اجرای طرح و برنامه‌های بهتر اختصاص داد. البته تحقق این مهم نیازمند همگرایی، همدلی و پرهیز از حاشیه است.

به گفته وی منصوب شدن دبیر قرارگاه شورای انقلاب فرهنگی باعث می‌شود برنامه‌ها رویکرد تحول‌آفرینی پیش رود و امید است رفع موانع با جدیت و شتاب بیشتری همراه باشد. همچنین بهره‌مندی از خلاقیت و نوآوری در طرح‌های فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای ضرورت دارد و 2 سال اخیر مدیریت تبلیغات استان الگوهای موفقی مطرح شد که قابل تقدیر است.

ظرفیت‌های استان مرکزی در حوزه تربیت نخبگان

حجت‌الاسلام حریزاوی ظرفیت‌های استان مرکزی در حوزه تربیت نخبگان را قابل توجه و چشمگیر توصیف کرد و افزود: از ظرفیت‌های موجود نباید چشم‌پوشی کرد. استان دارای چهره‌های شاخصی است که امروز در نقطه به نقطه کشور در حال خدمت‌رسانی و منشأ خیر و برکت برای مردم هستند.

این مقام مسئول خلاقیت و نوآوری را مهم‌ترین شاخصه مدیریت دوسال گذشته در تبلیغات استان برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت در بسیاری از حوزه‌ها موفق عمل شد و ایده‌های مطروحه از سوی استان به اجرای طرح‌های ملی منتج شد؛ از این رو انتظار می‌رود مسیر خلاقیت و نوآوری با قوت ادامه‌دار باشد و از تیم جوان و نخبه‌ای که در استان وجود دارد شایسته‌تر استفاده شود؛ زیرا توجه به جوانان و جوان‌سازی از تأکیدهای رهبری است که باید در این مسیر حرکت کرد.

وی حجت‌الاسلام فراهانی، مدیرکل جدید تبلیغات استان مرکزی را از مدیران ممتاز قرآنی کشور دانست ادامه داد: این نیروی جوان استان دارای ظرفیت و توانمندی ویژه و شایسته‌ای است، از فعالان استان انتظار می‌رود با همه توان کمک کنند؛ چراکه در میدان جنگ تبلیغاتی با دشمن قرار داریم و وقت پرداختن به حاشیه‌ها نیست.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از زحمات و خدمات انجام شده از سوی حجت‌الاسلام مهدی عباسی تقدیر و حجت‌الاسلام جواد فراهانی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha