اجرای 90 ویژه‌برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان مرکزی
کد خبر: 4126817
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

اجرای 90 ویژه‌برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی از هدف‌گذاری بیش از 90 ویژه‌برنامه در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل این مجموعه در استان، گفت: بقاع متبرکه این استان به‌مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج) آذین‌بندی شده و آیین نورافشانی شب نیمه شعبان در بیشتر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی(ع)، موسی(ع) و عبدالله(ع) محلات برگزار می‌شود. همچنین اجرای ۹۰ ویژه برنامه نیمه شعبان در بقاع متبرکه این استان هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: مولودی‌خوانی، شعر خوانی و احیای نیمه شعبان در آستان مقدس امامزادگان محمد مسعود(ع) خنداب، عبدالعلی(ع) ریحان و اسحاق(ع) ساوه، زبیده خاتون(ع) دلیجان، امامزادگان آستانه(ع) شازند، باب‌المراد(ع) مهاجران، احمدابن علی(ع) ذلف آباد و عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام واحدی ادامه داد: این جشن‌ها با همکاری مراکز افق امامزادگان و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مداحی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان همراه با جایزه، اجرای سرود و پذیرایی با شیرینی و شربت نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: در روز نیمه شعبان همزمان با میلاد ولی‌عصر(عج) کاروان شادی در بقاع متبرکه استان مرکز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری آیین ویژه مناجات و دعای استغاثه به امام زمان(عج) در آستان امامزادگان محمدعابد(ع)، زرینه و بهجت خاتون(س)، عبدالله (ع) و آمنه خاتون(س) اراک خبر داد و گفت: آستان امامزادگان محمد مسعود(ع)، ابراهیم(ع)، آمنه خاتون(س) و حلیمه و نرگس(س) خنداب نیز میزبان ارادتمندان اهل‌بیت(ع) برای ذکر آیین مناجات است.

انتهای پیام
captcha