نخبگان در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته باشند
کد خبر: 4127706
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

نخبگان در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته باشند

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه 30 مسئله مختلف در استان احصا شده است، خواستار مشارکت گسترده نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی در راستای تدوین برش استانی سند فرهنگی شد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 21 اسفند، در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: باید با هم‌فکری و هم‌افزایی، مسائل و طرح‌های اولویت‌دار بررسی شود؛ چراکه در غیر این صورت وضعیت نه چندان مطلوب اجتماعی و فرهنگی استان همچنان باقی می‌ماند.

وی خواستار ورود و مشارکت گسترده نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی استان در راستای تدوین برش استانی سند فرهنگی شد و افزود: مشارکت و هم‌افزایی برای ادامه مسیر در انجام سند ملی، ضروری است و باید از ورود به فرآیندهای اداری بی‌ثمر پرهیز شود.

استاندار مرکزی با بیان این مطلب که ۸۵ سند راهبردی در کشور وجود دارد که از سرنوشت این سندها اطلاعی در دسترس نیست و به جایی نرسیده است، به ابلاغ ۵۰ سیاست کلی در این رابطه اشاره و اضافه کرد: سند مهندسی فرهنگی استان با توجه به مسائل مربوطه تدوین و اجرای آن مستلزم همگرایی مسئولان و نقش‌آفرینی فعالان فرهنگی است. در سند فرهنگی استان مرکزی به ۳۰ مسئله جهت ادای تکلیف و وظایف قانونی خود رسیده‌ایم.

مخلص‌الائمه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص عقب‌افتادگی در بخش‌های مختلف استناد کرد و افزود: طبق فرمایش معظم‌له ۱۰ سال عقب افتادگی در بخش‌های مختلف با طیف گسترده‌ای از مسائل وجود دارد که برای جبران آن و تحقق فرمایش ایشان باید اقدامات هدفمند و برنامه‌ریزی‌ها کارشناسانه باشد.

وی نقشه مهندسی کشور را مسأله محور عنوان و ادامه داد: گفتمان‌های صورت گرفته باید نتیجه‌گرا باشد و لازم است دستگاه‌های اجرایی به این گفتمان بپیوندند. طرح و برنامه‌هایی که در دفتر اجتماعی استانداری آغاز شده باید با همکاری دستگاه‌های به اجرا درآید.

استاندار مرکزی با بیان این مطلب که از فرصت باقی‌مانده تا پایان سال باید به بهترین شیوه استفاده و با تلاش جهادی مسیر پیشرفت و شکوفایی را ادامه داد، گفت: خوشبختانه جهت‌گیری دولت بهبود یافته و مسیر حرکتی رو به پیشرفت است. موفقیت‌های خوبی در استان شاهدیم که اهم آن منتشر می‌شود، اما با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

پرهیز از اقدامات نمایشی در اجرای سند نقشه فرهنگی

محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، با اشاره تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در 2 سال اخیر و پیش‌بینی 5 کمیته برای اجرای سند در استان، بیان کرد: 3۰ محور برای اجرای سند در استان احصا شده که باید پنج مسئله اولویت‌دار را شناسایی و پس از آن اقدامات اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برش استانی سند یاد شده و تشکیل کارگروه درونی در ادارات، پرهیز از اقدامات و فعالیت‌های نمایشی را متذکر شد و افزود: هریک از دستگاه‌ها در راستای اجرای سند تکالیفی دارند که باید به بهترین شیوه اجرایی کنند.

انتهای پیام
captcha