پیام استاندار مرکزی به مناسبت آغاز سال 1402
کد خبر: 4129318
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

پیام استاندار مرکزی به مناسبت آغاز سال 1402

استاندار مرکزی با صدور پیامی فرا رسیدن سال 1402 و بهار طبیعت را به مردم استان تبریک گفت.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، با صدور پیامی حلول سال نو و بهار طبیعت را تبریک و تهنیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از خداوند متعال عاجزانه می‌خواهم این بهار معنوی را برای ما سرآغاز تحول روحی و انسانی و همچنین سرشار از برکت و معنویت قرار دهد و همه‌ ایرانیان در این سال مشمول لطف و رحمت و برکت الهی باشند.

سال ۱۴۰۱ با وجود فراز و نشیب‌های بسیار با عزم و اراده مردم شریف ایران، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس آن رهبری مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری با کارنامه قابل قبولی به پایان رسید. در سال ۱۴۰۱ مردم همیشه در صحنه کشورمان در یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌ها با حضور در میدان و دفاع از انقلاب، بار دیگر پشتیبانی و حمایت خود را از آرمان های نظام اسلامی اعلام کردند و باطل السحر فتنه‌های شوم دشمنان قسم خورده اسلام شدند.

در سالی که گذشت دولت انقلابی و مردمی توانست اقدامات مؤثر و ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف به سرانجام برساند که از جمله آنان می‌توان به مدیریت بیماری کرونا، رونق دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، بهبود وضعیت اشتغال، رونق نسبی در ساخت مسکن، رشد ترانزیت خارجی بعد از هفت سال کاهش، افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق و توقف خاموشی‌ها، کاهش رشد نقدینگی پس از رکورد در سال‌های گذشته، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، تأمین امنیت غذایی کشور و تقویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره‌ کرد.

استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ میزبان رییس جمهور و هیأت دولت بود که این سفر برکات بسیاری برای مردم استان به ارمغان آورد همچنین در سال گذشته با همدلی، هم افزایی و همراهی مردم و مسئولان در همه اجزای استان شاهد بهبود بسیاری از شاخص ها و همچنین تقویت رویکرد تحول گرایی در سطح استان بودیم.

تداوم نرخ تک رقمی بیکاری و تحقق بیش از ۱۱۰ درصدی اشتغال هدف‌گذاری شده در استان، توسعه صادرات غیرنفتی، کاهش ۴۵ درصدی واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق کارگری، سرعت در تکمیل و توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان، توسعه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی و افزایش بیش از دو برابری درآمدهای عمومی در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

افزایش و جلب سرمایه گذاری خارجی، پیگیری و رصد مستمر شرایط واحدهای صنعتی بزرگ و حل بسیاری از چالش ها و بحران‌های این واحدهای تولیدی، مدیریت مصرف انرژی در تابستان و زمستان، تسریع و شتاب‌بخشی در اتمام پروژه های نیمه تمام و بهره برداری از چند پروژه عمرانی بعد از سال ها توقف و رکود و پیشرفت فیزیکی قابل توجه بسیاری از پروژه های عمرانی در سال ۱۴۰۱، آغاز اجرای طرح جهاد آبرسانی و بهره برداری از این پروژه ها در بیش از ۲۲ روستا، تقویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان با رویکرد ارزشی، آرامش و امنیت مطلوب حاکم بر استان، به فضل الهی در سایه همراهی و همکاری خوب مردم استان حاصل شد.

در کنار این اقدامات ایجاد تحول در تمام بخش‌ها با جدیت دنبال شد که تشکیل ستاد انرژی های تجدید پذیر و در پی آن برنامه ریزی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی از جمله این اقدامات بود و سال ۱۴۰۱ بزرگترین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی کشور با حضور رییس جمهور محترم در خمین افتتاح شد.

شبانه‌روزی شدن عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی، توسعه فعالیت ستاد راهبری و هدایت حرکت های محرومیت‌زدایی، اجرای طرح رایحه خدمت با رویکرد تقویت حضور مدیران در میدان برای رفع مشکلات مردم، راه‌اندازی نهضت احیا و ترویج نان کامل و اجرای طرح پایش معادن استان به منظور صیانت از انفال و مقابله با سواستفاده‌کنندگان از جمله این اقدامات است.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری شد در راستای تحقق فرمان سال نیز اقدامات متعددی از جمله تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش بنیان، تدوین نقشه راه علم و فناوری و نوآوری استان، توسعه پارک علم فناوری، فراهم کردن زمینه برای رونق تولید در استان با بهبود فضای کسب و کار و کسب رتبه اول کشور در این زمینه و پیگیری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کسب رتبه سوم کشور انجام شد که این اقدامات علاوه بر رفع چالش‌ها و مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان منجر به بازگشت به چرخه تولید بیش از ۲۲۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شد و رتبه اول کشور را برای استان مرکزی به ارمغان آورد.

امید است در سال جاری نیز با بهره گیری از ظرفیت‌های قابل ملاحظه استان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، تجارت، خدمات، علم و فناوری بتوانیم در لبیک گویی به ندای رهبر فرزانه انقلاب در امر پیشرفت و تعالی اقتصادی و فرهنگی کشور و استان و توسعه عدالت و تحقق فرمان سال ۱۴۰۲ موفق باشیم و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

استاندار مرکزی در پایان این پیام از همراهی و مساعدت آحاد مردم و مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی و فعالان عرصه‌های فرهنگی، نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و کارکنان دادگستری کل استان، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مسئولان را در عرصه‌های جدید توسعه و پیشرفت همه جانبه همراهی کردند، قدردانی کرده است».

انتهای پیام
captcha