آزادی ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان مرکزی طی یکسال گذشته
کد خبر: 4129959
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

آزادی ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان مرکزی طی یکسال گذشته

رئیس کل دادگستری اسنان مرکزی گفت: ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان سال گذشته با حمایت خیران و پیگیری‌های ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، گفت: ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان سال گذشته با حمایت خیران و پیگیری‌های ستاد رسیدگی به امور دیه از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: مجموع بدهی این زندانیان ۲ هزار و ۳۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال بود که حدود ۱۴۶ میلیارد ریال آن از سوی شکات بخشیده شد. همچنین بیش از ۶۰ میلیارد ریال از مجموع مطالبات شکات نیز از سوی خود زندانیان و ۵۸ میلیارد ریال از محل وام بانکی تأمین شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد نیز به صورت پذیرش اعسار تأمین شد، افزود: حدود ۷۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی این زندانیان نیز در قالب پرداختی بلاعوض از سوی این ستاد پرداخت شد.

رئیس هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان با بیان اینکه تعداد زندانیان آزاد شده سال گذشته استان نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ درصد افزایش داشت، اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره حساب های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد واریز کنند.

انتهای پیام
captcha