تشدید پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی استان مرکزی در ایام نوروز
کد خبر: 4130344
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

تشدید پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی استان مرکزی در ایام نوروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش‌های این اداره کل در ایام نوروز و تعطیلات به منظور کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه خبر داد.

آلودگی هوا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی، مدیرکل این مجموعه در استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پایش‌های شبانه‌روزی اکیپ‌های پایش و نظارت اداره کل در طول ایام نوروز در سطح استان با جدیت تداوم خواهد داشت.

وی هدف اصلی این پایش‌ها را بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه دانست.

یوسفی با تاکید بر اینکه قانون‌گذار حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده است، افزود: رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازمه تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی و خدماتی بوده و لازم است در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶۳۸ واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفته‌اند، همچنین ۱۴۹ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر و تعدادی از واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز امیدواریم توجه به محیط زیست در اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد تا شاهد فراهم شدن بستر مناسب جهت تامین سلامتی مردم و رفع دغدغه‌های زیست محیطی باشیم.

انتهای پیام
captcha