لیالی‌قدر فرصتی برای تقویت باورهای درونی است
کد خبر: 4132103
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

لیالی‌قدر فرصتی برای تقویت باورهای درونی است

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) امت اسلامی را در تمام امور به پرهیزکاری، جهاد و عفت و پاکدامنی توصیه فرمودند، گفت: شب‌های فرصت مغتنمی برای خودسازی و تقویت باورهای درونی است که نباید از آن غافل شد.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، ۱۸ فروردین‌ماه، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این شهرستان که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، تقوا و روی آوردن به مبانی الهی را یکی از دستاوردهای ملاه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: تقوا دارای ابعاد سلبی و ایجابی است تا با بعد سلبی قدرت خود را در برابر با گناه و آلودگی‌ها افزایش داده و از اسارت نفس اماره آزاد ‌و با بعد ایجابی قدرت معنوی و اخلاقی را تقویت کنیم.

وی ضرورت روی آوردن به کار خیر در ماه مبارک رمضان و سایر ماه‌ها را متذکر شد و افزود: بیش از 250 بار واژه تقوا در قرآن تکرار شده است. در روایات بسیار آمده است که شرط همه امور، تقواست و خداوند همواره ما را در تمام ابعاد زندگی به تقوا دعوت می‌کند. مولا علی(ع) نمونه بارز فرد باتقوا هستند و لازم است سیره و مکتب ایشان الگوی کارهای خیر و حسنه باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با بیان اینکه حضرت علی(ع) امت اسلامی را در تمام امور به پرهیزکاری، جهاد و عفت و پاکدامنی در همه عرصه‌های زندگی توصیه فرمودند، اظهار کرد: متأسفانه بحث عفاف و حجاب در حوادث اخیر با توطئه دشمنان در جامعه کمی آسیب دیده است، اما مطمئن باشید دشمنان باز هم با شکست مواجه خواهند شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی استحکام، قدرت و استواری در تمام امور را از دیگر درخواسته‌های حضرت امیر(ع) برشمرد و ادامه داد: تقوا، نظم و انضباط در امور و اصلاح مردم سه مطالبه و توصیه دیگر ایشان از امت اسلامی است که باید به ان توجه ویژه شود.

وی با تأکید بر اینکه مکتب حضرت علی(ع) همچنان زنده است و باید این مکتب را گسترش داد، ضرورت قدر دانستن و گرامی داشتن لیالی قدر را خواستار شد و افزود: این شب‌ها فرصت مغتنمی برای خودسازی و تقویت باورهای درونی است که نباید از آن غافل شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی از تمامی مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین دعوت کرد و گفت: اگر محور مقاومت نبود معلوم نبود سرنوشت اسلام چه می‌شد؛ از این رو باید با حضور خود در روز قدس حمایت خود از  محور مقاومت را اعلام کنیم.

خطیب جمعه اراک در پایان بیان کرد: انرژی هسته‌ای عزت و اقتدار مردم ایران است. نظام اسلامی ایران به تنهایی و با توکل به خدا و با پشت سر گذاردن سختی‌های بسیار توانست انرژی هسته‌ای را پیش برده و به قدرت هسته‌ای در جهان تبدیل شود. ما از چرخه سوخت هسته‌ای برای انجام کارهای نیروگاهی، پزشکی و صنعت استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha