وحدت نیاز امروز امت اسلامی است
کد خبر: 4135666
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

وحدت نیاز امروز امت اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: وحدت و انسجام نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی است؛ چراکه دشمنان اسلام و قرآن کریم به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند و باید هوشیار بود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 31 فروردین، در درس تفسیر قرآن با اشاره به سوره مبارکه «انشقاق» اظهار کرد: این سوره دارای نکات مهمی است و یکی از این نکات مسئله ضرورت شکرگزاری نعمات الهی بوده و انسان‌ها نعمت‌های خداوند را می‌بینند ولی برای خدا سجده نکرده و برای او بندگی نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: هرکس که خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده و اگر انسان به دنبال شهوت، فساد و منکرات برود همانند یک گرگ درنده می‌شود و مقام انسانیت خود را از دست می‌دهد و انسان برای یافتن خود باید خدا را بشناسد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به سوره «بروج» گفت: این سوره بیست و دو آیه دارد و در مکّه نازل شده و نام سوره برگرفته از آیه اول است و مراد از آن، ستارگان درخشان است که همچون برج بلند در آسمان می‌درخشند.

وی افزود: این سوره با بیان جنایات گروهی شکنجه گر آغاز می‌شود که گودالی عمیق حفر می‌کردند و آتشی عظیم در آن می‌افروختند و مؤمنان را به سوزاندن در آتش تهدید می‌کردند و هرکس دست از ایمان برنمی داشت، در آتش می‌افکندند.

دری نجف آبادی ادامه داد: خداوند نیز آنان را به آتش سخت دوزخ وعده می‌دهد که با آتش دنیا قابل مقایسه نیست و بدین وسیله مؤمنان را دلداری می‌دهد و آنان را به مقاومت در برابر ستمگران دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جوامع اسلامی گفت: وحدت و انسجام نیاز و راهبرد امروز امت اسلامی است؛ چراکه دشمنان اسلام و قرآن کریم به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میان کشورها، ملت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند و باید هوشیار بود.

انتهای پیام
captcha