دیدار هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی
کد خبر: 4136559
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

دیدار هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی

اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

دیدار هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی آیت‌الله دری نجف‌آبادی

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 5 اردیبهشت، در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی استان مرکزی گفت: خداوند یک فرصت را در اختیار ملت ما و پیروان اهل‌بیت(ع) قرار داده که باید قدر آن را بدانیم. در طول ۳۰۰ سال گذشته چنین فرصتی در اختیار ما نبود که به برکت امام(ره) این فرصت به وجود آمده است.

وی افزود: برای همه واجب شرعی و ملی است که در مسیر آینده جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند. همه باید برای مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم نقش‌آفرینی کنیم. نقش همه ما برای نظام آینده جهان بسیار مهم است.

امام جمعه اراک ادامه داد: باید دانشگاه و حوزه‌ها و همه افراد مسئول برای نقش و میزان سهم جمهوری اسلامی در نظام آینده جهان با تصمیمات عاقلانه تلاش کنند. برای ارتقای عدالت و امنیت و گسترش نهضت علوی و فاطمی تمام توان خود را به کار ببریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های سراسر کشور باید برای رسیدن به یک استراتژی واحد و با کیفیت و اثرگذار با همدیگر تعامل داشته باشند اظهار کرد: باید برای رشد و توسعه علمی و تحقیقات کاربردی تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرد. باید تلاش کنند در قالب این استراتژی جایگاه دانشگاه‌های کشور در سطح جهان به رتبه‌های عالی نزدیک کنند.

وی با اشاره به مشکلات صنعت استان مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت بالایی در عرصه صنعت دارد از جمله کارخانه‌های بزرگ و معادنی که در استان وجود دارد. متأسفانه در برخی موارد به علت نبود نیروهای متخصص دچار ضربه شده است که یکی از بزرگ‌ترین وظایف دانشگاه‌ها، تربیت و پرورش این نیروها و استفاده آن در صنعت استان و کشور است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در بحث بانوان نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت کشور وجود دارد که می‌توان از آن برای پیشرفت کشور کمک گرفت، دشمن نیز این موضوع را متوجه شده و با ایجاد اغتشاشات اخیر و ضربه بانوان کشور درصدد جلوگیری از این امر است.

امام‌جمعه اراک در پایان اظهار کرد: در بحث منابع کشور باید تدابیر ویژه‌ای به کار گرفته شود. متأسفانه با مصرف بی‌برنامه و اسراف در حال آتش زدن به منابع کشور هستیم. باید باهمت و تلاش و آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی به دنبال مصرف بهینه منابع باشیم.

انتهای پیام
captcha