افزایش بهره‌وری اولویت کارگران و صنایع باشد
کد خبر: 4137029
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

افزایش بهره‌وری اولویت کارگران و صنایع باشد

خطیب جمعه اراک بیان کرد: ضروری است افزایش بهره‌وری، تحقق رشد اقتصادی، خودکفایی و بی‌نیاز کردن کشور در همه بخش‌ها اولویت جامعه کارگری و صنایع باشد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و خطیب جمعه اراک، امروز، 8 اردیبهشت، در نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان، رعایت تقوا را به همگان توصیه کرد و با بیان اینکه توفیق‌های الهی در سایه تقوا به دست می‌آید، اظهار کرد: همه ما برای دوری از آلودگی و گناه موظف به پاسداشت تقوا هستیم.

وی با بیان این مطلب که براساس احکام دینی و قرآنی تقوا و صبر دو شرط نیکوکاری است و خداوند حق نیکوکاران را تضییع نخواهد کرد، افزود: با استناد به سخنان گهربار نبی‌مکرم اسلام(ص) توحید و معرفت نسبت به حضرت حق شرط رستگاری است که باید نسبت به انجام آن اهتمام ورزید.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه خداوند گناه شرک‌ورزی را نمی‌بخشد و باید در همه حال موحد واقعی باشیم، اضافه کرد: همه چیز در دنیا از آن خداوندست و شایسته است در مقام شکرگزاری برآمده و در همه حال به یاد پروردگار باشیم. پس از پایان ماه مبارک رمضان گنجینه‌ای از تقوا در جامعه اسلامی ایجاد شده که باید قدردان این سرمایه باشیم و از آن پاسداری کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت تعظیم شعائر اسلامی در جامعه را متذکر شد و ایجاد سرمایه عظیم معنویت، اعلام وفاداری به اهل بیت(ع)، بیعت با ولایت، حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی، تقویت فرهنگ مؤمنانه و مواسات را از مهم‌ترین دستاوردها و پیام‌های ماه مبارک رمضان دانست و افزود: این شاخصه‌ها باید در تمام طول سال مورد اهمیت واقع شود.

وی به نعمات و برکات انقلاب اسلامی در طول 44 سال اشاره و بنیان‌گذاری معرفت‌اللهی در جامعه را یکی از ارزش‌های انقلاب دانست و ادامه داد: خدمت‌گزاری در ابعاد و زوایای مختلف به مردم و تمام جوامع اسلامی از جمله دستوراتی است که دین اسلام به انجام آن تأکید بسیار دارد و در واقع برما واجب کرده است. اسلام دین مهرورزی است و انسان‌ها  به همسایگان و نیازمندان جامعه با کرامت و بزرگواری کمک می‌کنند تا مشکلی از مشکلات آنان بگشایند.

صدمین سال تخریب بقیع

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه به صدمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع اشاره و افزود: امیدست مذاکرات صورت گرفته بین ایران و عربستان به وحدت هرچه بیشتر شیعه و سنی منتج و عربستانی‌ها دست از تعصبات خود برداشته و اجازه بازسازی قبور ائمه بقیع را صادر کنند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با جدیت از منافع ملت ایران و امت اسلام دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضرورت هوشیاری جوامع اسلامی در برابر توطئه، فتنه و اختلاف‌افکنی دشمنان را مورد تأکید قرار داد و افزود: علمای اسلام، اندیشمندان جهان اسلام، مجامع دینی و مذهبی باید از تمام توان خود برای ایجاد وحدت و حفظ اتحاد بین امت‌های اسلامی استفاده کنند؛ چراکه دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت روز معلم نیز اشاره و تصریح کرد: نام‌گذاری این روز به نام روز معلم فرصتی ارزشمند برای تبیین منزلت و جایگاه رفیع علم و دانش در جامعه است. در این روز باید از تلاش‌گران فرهیخته، متعهد و اندیشمند عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه کشور تقدیر شود.

امام جمعه اراک با تأکید براینکه تربیت صحیح و هوشمندانه معلمان و والدین باعث خنثی‌سازی توطئه و فریب دشمنان در فضای مجازی می‌شود، ادامه داد: پیوند مدارس و خانواده باعث می‌شود فرزندان در دام دشمنان نیفتند. آنان نباید اجازه دهند دانش‌آموزان تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار گیرند.

کارگران ستون فقرات اقتصاد ملی

وی به هفته کار و کارگر نیز اشاره و ضمن تقدیر و تبریک به کارگران عرصه جهاد و تلاش گفت: فرهنگ کار، فرهنگی مقدس است. همه ما به یک معنا کارگر هستیم. حرمت و عزت کارگر باید همواره حفظ شود و محیط‌های کارگری تبدیل به یک محیط سازنده و جهادی شود. استان مرکزی دارای ظرفیت‌های خوبی است و مسئولان و کارفرمایان باید همت به خرج دهند تا شاهد تحولات همه جانبه‌ای در مسائل کارگری و تولیدی باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کارگران ستون فقرات اقتصاد ملی و اقتدار ملی جامعه هستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال و پیشرفت کشور دارند. ضروری است افزایش بهره‌وری، تحقق رشد اقتصادی، خودکفایی و بی‌نیاز کردن کشور در همه بخش‌ها اولویت جامعه کارگری و صنایع باشد.

خطیب جمعه اراک در پایان به شهادت آیت‌الله سلیمانی اشاره و اظهار کرد: شهید سلیمانی خدمت‌گزاری امین و مردمی بود و خدمات وی در مناطق محروم مشهودست. اینکه فردی به هر دلیل شخصیتی ارزشی همچون آیت‌الله سلیمانی را ترور کند، جنایتی بزرگ است. روحانیون فقط برای خدمتگزاری حاضرند و برای پست و مقام در صحنه حاضر نیستند.

انتهای پیام
captcha