724 نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4143481
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
تاکنون

724 نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی ثبت‌نام کردند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اعلام کرد: آمار ثبت‌نامی‌های استان در رشته‌های مختلف جهت شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به 724 نفر رسیده است.

حجت الاسلام حسن دهقانی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد، افزود: داوطلبان تا فرصت اعلامی می‌توانند از طریق آدرس به نشانی www.quraniran.ir  در رشته‌های آوایی، معارفی عمومی، معارفی تخصصی و گروهی ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: این مسابقات در بخش آوایی در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، در بخش گروهی در رشته‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، در بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های «یاسین و الرحمن» و در بخش معارفی تخصصی در رشته‌های معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

دهقانی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی تا امروز، 4 خرداد، 724 نفر جهت شرکت در مسابقات قرآن ثبت‌نام خود را قطعی کردند، آمار ثبت‌نام انجام شده در شهرستان‌های مختلف را بدین شرح اعلام کرد: اراک 282 نفر، ساوه 118نفر، زرندیه 80 نفر، آشتیان 49 نفر، خمین 48 نفر، تفرش، 36 نفر، شازند 33 نفر، دلیجان 23 نفر، فراهان 20، محلات 18، خنداب و کمیجان 17 نفر.

وی نصب پوستر مسابقات در اقصی نقاط شهرستان‌ها از جمله مساجد و امکان پرتردد را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: دعوت چهره به چهره از جمله ابزارهای مورد استفاده است و برای رونق مسابقات و حضور حداکثری از روستا غفلت نکرده و تبلیغ در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

دهقانی در پایان با بیان اینکه از 724 نفر داوطلب شرکت در مسابقات 496 نفر از آقایان و 228 نفر از بانوان هستند از فعالان عرصه قرآن و فرهنگ خواست تا در انتشار خبر برگزاری مسابقات یاریگر اوقاف باشند

انتهای پیام
captcha