مبانی سبک زندگی اسلامی با بهترین روش‌ها گسترش پیدا کند
کد خبر: 4143860
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

مبانی سبک زندگی اسلامی با بهترین روش‌ها گسترش پیدا کند

استاندار مرکزی تنها راه مواجهه با سبک زندگی غربی را مسلط شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و ادامه داد: آموزه‌ها دینی باید با بهترین روش‌ها در جامعه معرفی، بسط و گسترش پیدا کند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 6 خرداد، در نخستین پیش‌نشست چهاردهمین همایش ملی علمی، پژوهشی و سبک زندگی اسلامی استان مبتنی بر سیره و معارف رضوی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضرورت توجه به سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه سیره و معارف رضوی در جامعه و تبیین این معارف برای نوجوانان و جوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: سبک زندگی در کشور به طور جدی تغییر پیدا کرده است، امروز با موانعی مواجه هستیم که به آن مسئله گفته می‌شود و همین مسائل اجازه نمی‌دهد شرایط مطلوب به لحاظ آرمانی و ارزشی آنطور که باید و شاید شکل گرفته و شرایط ایده‌آل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر مسئله‌ای نیازمند بررسی شناخت راه حل است و اغلب مسائل شناخته شده هستند، ادامه داد:  اصولاً مسائل را از جنس دانسته‌ها می‌دانیم و برای برطرف شدن آن راهکار ارائه می‌دهیم. تغییر سبک زندگی مباحث و مسائل متعددی را ایجاد کرده و این مسائل پیامدها و آسیب‌هایی دارد که تار و پود جامعه را در خود گرفته و نظام سلطه رسانه‌ای غرب نیز آن را تشدید کرده است.   

مخلص‌الائمه نظام سلطه رسانه‌ای غرب را از مهم‌ترین ابزار در دهه اخیر در جریان ترویج سبک زندگی غربی دانست و افزود: برای مقابله با فرهنگ غرب باید کارهای جدی در قالب‌های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی انجام و سلسله نشست‌ها با ارائه بحث‌های کاربردی پیش رود.

وی با بیان این مطلب که هدایت از همان مسیری منتشر می‌شود که گمراهی صورت گرفته است، اظهار کرد: تنها راه مواجهه با سبک زندگی غربی، مسلط شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی است؛ چراکه دین مبین اسلام دارای دستورالعمل‌های بسیار غنی است که می‌تواند مسیر حرکتی را روشن کند، اما باید دقت کرد این آموزه‌ها با بهترین روش‌ها در جامعه معرفی، بسط و گسترش پیدا کند.

استاندار مرکزی ضرورت توجه به نشاط و شادابی منطبق با آموزه‌های دینی را متذکر شد و افزود: سلسله نشست‌ها باید به سمت حل مسائل و بیان راه حل‌ها جهت از بین بردن مسائل و مشکلات باشد. مسئله محور نتیجه‌گرا، گفتمان حاکم بین دستگاه‌های اجرایی استان و تنها راه علاج مشکلات استان و کشورست. بدون تردید با این نگاه می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام
captcha