جشنواره امام رضا(ع) فراگیرترین رویداد فرهنگی و هنری است
کد خبر: 4143887
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

جشنواره امام رضا(ع) فراگیرترین رویداد فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حرکت به سمت تخصصی شدن را از رویکردهای جدید جشنواره امام رضا(ع) بیان کرد و گفت: بدون تردید این جشنواره فراگیرترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است.

سینا دلشادی

به گزارش ایکنا سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 6 خرداد در نخستین پیش‌نشست چهاردهمین همایش ملی علمی، پژوهشی و سبک زندگی اسلامی استان مبتنی بر سیره و معارف رضوی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب که استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در اجرای همایش یاد شده الزامی است، ادامه داد: تمام تلاش این اداره کل این است که از ظرفیت این دو مرکز آموزشی مهم بهره‌مند باشد.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از ظرفیت حوزه و دانشگاه زمینه برگزاری همایشی علمی و پژوهشی در سطح بالا را فراهم می کند، ادامه داد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون 20 دوره جشنواره در محورها و موضوعات مختلف در بخش‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه‌ای برگزار کرده است.

دلشادی با بیان این مطلب که جشنواره‌های برگزار شده به سمت تخصصی شدن حرکت کرده و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با سبک و سیاق مجزا برگزار و بخش علمی و پژوهشی از قالب جشنواره جدا و در قالب همایش تعریف شده است، افزود: همایش ملی علمی، پژوهشی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در 4 استان مرکزی، ایلام، کرمانشاه و اردبیل برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: جشنواره ملی امام رضا(ع) بدون تردید فراگیرترین رویداد فرهنگی و هنری کشورست و تمام همت فعالان این عرصه بر اثرگذار بودن رویداد متمرکز شده است. برای رسیدن به این مهم نیاز است همه دستگاه‌های متولی امر فرهنگی و هنری برای این هدف کمک کنند.

جریان‌سازی اولویت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است

کریم دادیان، عضو بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، نیز در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت، به برگزاری این همایش در 4 اساتان اردبیل، مرکزی، ایلام و کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: همایش امسال به سمت کیفی شدن پیش رفته است و مجوز رسمی جهت افزایش قوت علمی از وزارت علوم اخذ شده است.

وی کاربردی کردن همایش و بسط آن در جامعه را از رویکردهای بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: استان مرکزی برای چهاردهمین دوره این جشنواره را برگزار می‌کند. در طول 20 سال گذشته اقدامات بسیاری در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به 2 نشریه پژوهشی تحت عنوان فصل‌نامه رضوی اشاره کرد.

دادیان از برگزاری پیش‌نشست‌هایی برای دریافت مقالات در سطوح بالاتر و جریان‌سازی در حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت کیفی‌سازی یکی از اولویت‌هاست و برنامه‌ها در همین راستا پیش می‌رود.

انتهای پیام
captcha