تأیید ۳۲ اثر با محوریت مؤسسات قرآنی در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4143977
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

تأیید ۳۲ اثر با محوریت مؤسسات قرآنی در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به تأیید 87 اثر از 148 طرح ارسالی به دبیرخانه کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: از مجموعه طرح‌های تأیید شده 32 اثر با محوریت مؤسسات قرآنی است.

حجت الاسلام غلامرضا پاپی الوار

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام غلامرضا پاپی‌الوار، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 6 خرداد در آیین رونمایی از 87 طرح فرهنگی، اجتماعی و قرآنی و پوستر طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: پس از اعلام فراخوان برگزاری طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی 148 طرح به دبیرخانه ارسال شد که پس از سه مرحله بررسی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فعال انجام شد طرح‌های برتر و منتخب وارد مرحله اجرا شدند.

وی با اشاره به اینکه از طرح‌های ارسالی 87 طرح منتخب شدند که 6 طرح ملی است، ادامه داد: از مجموع طرح‌های برگزیده 41 طرح تأیید شده از استان است که 21 طرح از اراک و مابقی متعلق به شهرستان‌ها هستند.

پاپی‌الوار تعداد طرح‌های برگزیده با محوریت مؤسسات قرآنی را 32 مورد عنوان کرد و افزود: 33 طرح با محوریت مؤسسات فرهنگی هنری و مؤسسات خیریه، 10 طرح با محوریت رسانه و 12 طرح با محوریت کانون مساجد نیز مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین از طرح‌های تأیید شده 6 طرح اجرا، 10 طرح در حال اجرا و 71 طرح نیز تا پایان مرداد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان خانواده و فرزندآوری را از اولویت‌های طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: توجه به خانواده و افزایش جمعیت از تأکیدهای مقام معظم رهبری است که همه ما موظف به اجرا در طیف‌های مختلف هستیم.

خروجی برنامه‌ها برای مردم ملموس باشد

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، نیز با بیان اینکه خروجی طرح‌ها باید در سطح اجتماع روشن و برای همگان ملموس باشد، اظهار کرد: مسائل اقتصادی و هنری دو ابزار مهم برای پرداختن به مباحث اجتماعی است که باید توجه واقع شود.

وی ضرورت پرداختن به موضوعات مختلف همچون غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را خواستار شد و افزود: رسیدگی به امور دانش‌آموزان و دانشجویان اولویت دارد و یکی از برنامه‌های در دستورکار است.  کارگروهی در جهت انجام امور جوانان و نوجوانان در استان تشکیل شده است و برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نیز ذیل همین کارگروه انجام خواهد شد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تمام مباحث مربوط به اجتماع پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیست و آسیب‌شناسی فقط معنای منفی ندارد، اضافه کرد: تمام مباحث مرتبط با آسیب‌پذیرها نیست و در بسیاری از موارد ارتقای سطح دانش اجتماعی، ارتقای درک رسانه‌ای، بحث جمعیت، خانواده و ... نیز در حوزه آسیب‌شناسی تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها از ماه‌ها قبل آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، افزود: تمرکز ما روی برنامه‌های تابستان است و امید است با تلاش همه دستگاه‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت به بهترین شیوه انجام شود. پیشنهاد بنده این است برنامه‌ها استانی دیده شود و از روستاها غفلت نشود تا تمام شهروندان و اهالی استان از ظرفیت‌ها بهره‌مند باشند.

انتهای پیام
captcha