ششمین جشنواره علامه حلی استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4144409
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
فردا

ششمین جشنواره علامه حلی استان مرکزی برگزار می‌شود

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی از برگزاری مراسم اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استان به میزبانی اراک خبر داد.

جشنواره علامه حلی

حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، از برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی خبر داد و افزود: این مراسم فردا، 9 خرداد، در سالن اجتماعات مصلای بیت‌المقدس اراک با حضور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام مقیمی، معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور و آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه برگزار و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: 250 اثر در بخش آقایان و 150 اثر در بخش بانوان به ششمین جشنواره استانی علامه حلی ارسال شده است. این رقم نسبت به سال گذشته که 358 اثر بود از رشد خوبی برخوردارست که از عوامل اثرگذاری جهت افزایش تعداد آثار می‌توان به برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای، برگزاری دوره آموزشی و مهارت‌افزایی، حمایت‌های مالی مدیران، استفاده از ظرفیت تکلیف پژوهشی طلاب اشاره کرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان با بیان اینکه 900 طلبه در سطح استان شرایط شرکت در جشنواره علامه حلی را داشتند، اضافه کرد: تلاش ما این است که برای سال‌های آینده از حداکثر ظرفیت برای این جشنواره برخوردار باشیم.

مرادی اضافه کرد: بیشترین آثار ارسالی به جشنواره در بخش برادران با 93 اثر متعلق به مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) و کمترین با 2 اثر متعلق به مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) ساوه است. همچنین در بخش بانوان نیز بیشترین و کمترین اثر با 43 و یک اثر به ترتیب متعلق به مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک و امام خمینی(ره) آشتیان است.

وی با اشاره به اینکه از 400 اثر ارسالی 42 اثر انتخاب و برگزیده شده و آثار برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت، اظهار کرد: در مجموع آثار ارسالی 48 اثر با محوریت تفسیر و علوم قرآنی تهیه و مورد داوری قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha